به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در خطبه عید قربان که پس از اقامه نماز 2 رکعتی این عید سعید برپا شد، افزود: همانطور که معنویت والای جوانان در جنگ تحمیلی آنان را پیروز میدان کرد امروز هم برای عبور از مشکلات به معنویت نیاز داریم.
وی بیان کرد: مسوولان و مردم باید ترس از خدا داشته باشند و با تقوای خالص راه های خروج از مشکلات را پیدا کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: معنویت الهی با بهره مندی از تدابیر رهبری و عمل به فرمایشات ایشان تقویت می شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین مسئله قربانی را از مهمترین مسائل عنوان کرد و افزود: هر کس توانایی دارد این کار پرخیر و برکت را انجام دهد زیرا این امر گناهان قربانی کننده را پاک می کند.
وی بیان کرد: قربانی کردن در روز عید قربان نیز از سنت های حسنه بوده که روش حضرت ابراهیم و انبیای الهی است زیرا قربانی کردن در راه خدا موجب نزول مغفرت الهی و بخشیده شدن گناهان مسلمانان می شود.
وی اضافه کرد: انسان ها در طول زندگی مورد آزمایش الهی قرار می گیرند و کسانی که از این امتحان سربلند بیرون بیایند، اهل بهشت می شوند.
وی با تاکید بر اینکه انسان همیشه در حال امتحان الهی بوده و سخت ترین امتحان ها برای انسان های بزرگ است، افزود: در تمام صحنه های زندگانی باید برای جلب رضایت پروردگار تلاش کنیم.
به گزارش ایرنا نماز عید قربان ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور مردم در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
روز دهم ذیحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان است؛ دعای این عید نیز مضمونی در ارتباط با عزت، شرف و بالندگی مسلمانان دارد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.