داوود شاه ولدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر آن، مطالعات اجرای آبیاری نوین در 860 هکتار از زمین های سلماس انجام شده که به مرحله اجرا می رسد.
وی اضافه کرد: هم اکنون در هفت بخش از مناطق مختلف کشاورزی سلماس، نیازهایی وجود دارد که تلاش می شود با اولویت بندی آنها اقدامات سریعی انجام گیرد.
وی توسعه پروژه های آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله در سلماس را با اهمیت خواند و بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و استقرار این شهرستان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه به این امر از ضرورت هاست.
مدیر جهاد کشاورزی سلماس گفت: تسریع در اجرای پروژه پایاب سد دریک و زولا برای استفاده بهینه از آب های سطحی از دیگر نیازهای این شهرستان است.
شاه ولدی اضافه کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و تامین نقدینگی و سرمایه در گردش کشاورزان و دامداران با اعطای تسهیلات کم بهره و درازمدت امکان پذیر است که باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.
وی در خصوص وضعیت شهرک گلخانه ای سلماس گفت: تاکنون 12 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه گازرسانی و 10 میلیارد ریال برای تکمیل شبکه برق شهرک کشاورزی درشک سلماس هزینه شده و اکنون درحال طی مراحل مربوط به عقد قرارداد با سرمایه گذاران است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سلماس در 90 کیلومتری ارومیه، مرکز استان قرار دارد و از قطب های مهم کشاورزی منطقه است.
سلماس در زمینه تولید محصولات باغی و زراعی از جایگاه شایسته ای در آذربایجان غربی برخوردار است به طوری که رتبه دوم تولید سیب درختی استان را داراست.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.