عزیز سهندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تسهیل در ازدواج این جوانان، 15 میلیارد و 890 میلیون ریال تسهیلات اعطا شده است.
وی اضافه کرد: از این میزان، 2 میلیارد ریال از محل کمک های خیران و درآمدهای محلی بوده است.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات به صورت بلاعوض به مددجویان پرداخت می شود، بیان کرد: قرار است امسال 2 هزار و 300 مددجوی در استان تسهیلات ازدواج دریافت کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: میزان تسهیلات در نظرگرفته شده برای پرداخت به این تعداد مددجو در سال جاری 54 میلیارد و 100 میلیون ریال است.
سهندی افزود: کمیته امداد در راستای تسهیل امور ازدواج جوانان، اقدامات بارز و شایسته ای با ارائه خدمات حمایتی، فرهنگی و خدمات اشتغال انجام می دهد.
وی اضافه کرد: کمک به امر ازدواج جوانان در قالب هدیه ازدواج تا سقف 50 میلیون ریال به صورت بلاعوض، پرداخت وام اشتغال با کارمزد چهار درصد به نوعروسان و تازه دامادها در راستای ایجاد فرصت شغلی و پراخت وام قرض الحسنه تا سقف 50 میلیون ریال به جوانان از اقدامات کمیته امداد به جوانان در آستانه ازدواج تحت پوشش خود است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: انجام مشاوره قبل از ازدواج به نوعروسان، برگزاری دوره های آموزشی شامل مهارت های زندگی، مهارت های همسر داری و راه های صحیح انتخاب همسر و ارائه بسته های تشویقی شامل اردوهای تفریحی و سفرهای زیارتی برای زوج های جوان ازدیگر برنامه های کمیته امداد استان در راستای تسریع امر ازدواج در بین جوانان است.
وی بیان کرد: براساس تحلیل های صورت گرفته در هفت سال گذشته، کمتر از 2 درصد ازدواج نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد منجر به طلاق شده و این در حالی است که آمار طلاق در سطح جامعه بیش از 28 درصد بوده است.
به گزارش ایرنا، ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و بالطبع، جامعه و اجتماع است و میزان اندیشه و تدبر در آن در میزان پیشرفت یا انحطاط و صعود یا سقوط جامعه تاثیر دارد.
ازدواج دارای آثار و نتایج بسیاری از جمله ارضای غریزه جنسی، تولید و بقای نسل، تکمیل و تکامل انسان، آرامش و سکون، پاک دامنی و عفاف است.
از این رو، اسلام به عنوان یک مکتب آسمانی ازدواج را نه تنها کاری محبوب و مقدس دانسته، بلکه جوانان را به آن توصیه کرده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.