به گزارش ایرنا سردار قاسم رضایی روز جمعه در ملاقات مرزی با فرمانده ژاندارمری ترکیه که در محل صفر مرزی منطقه 'بورالان' ماکو ترتیب یافت، افزود: این نشست ها و تعاملات مرزی بین 2 ملت و کشور دوست و برادر ایران و ترکیه عامل وحدت و اتحاد خواهد بود.
وی بیان کرد: هیچ گونه موارد مرزی و امنیتی بین کشورهای ایران و ترکیه وجود ندارد و مرزبانان هر 2 کشور برای ارتقای امنیت و آسایش منطقه تلاش می کنند.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین به تسهیل تردد و بدون ایستایی در مرزهای رسمی بازرگان(ماکو)، سرو(ارومیه) و رازی(خوی) تاکید کرد.
ارتشبد عارف چتین، فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه نیز در این نشست با بیان اینکه حامل سلام و درودهای رییس جمهوری و وزیر کشور ترکیه به ملت و مسوولان جمهوری اسلامی است، افزود: ایران و ترکیه از دیر باز 2 کشور برادر و دوست بودند و مرزها نمی تواند ملت و دولت این 2 کشور را از هم دور کند.
وی با بیان اینکه به همراه فرماندهان ژاندارمری مناطق مرزی و فرماندهان ارتش استان های مرزی در این نشست برای بررسی مسایل و مشکلات مرزی 2 کشور حضور دارد، بیان کرد: به علت دوستی ملت و دولت ایران و ترکیه امنیت کامل در مرزها برقرار است .
فرمانده ژاندارمری ترکیه با بیان اینکه به منظور حفظ امنیت در مرزهای 2 کشور با انواع قاچاق از جمله کالا، انسان و مواد مخدر و اشرار مبارزه می شود، ادامه داد: نیروهای نظامی ترکیه برای همکاری بیشتر و تبادل اطلاعات با مرزبانان ایران آمادگی دارند.
به گزارش ایرنا یکی از توافق های این نشست مرزی، ملاقات فرماندهان هنگ ها و مرزبانان استانی و منطقه ای 2 کشور بود و قرار شد این ملاقات ها در 2 سوی مرز صورت گیرد.
مدیریت مرزهای مشترک از دیگر توافق های نشست فرماندهان مرزبانی 2 کشور بود و مقرر شد تا رفت و آمدها و تعاملات در 2 سوی مرز نیز افزایش یابد.
فرمانده مرزبانی ناجا در سفر به ماکو همچنین از پایانه مرزی، گمرک بازرگان و پست های کنترل مرزی بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام یافته در مرز بازرگان برای جلوگیری از قاچاق و ترددهای غیرمجاز قرار گرفت.
ماکو در امتداد مرزهای ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.