به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به جوان بودن منطقه، برای بهتر شدن آن، باید از دیگر مناطق آزاد هم الگوگیری کرد.

وی با بیان این که توسعه پایدار، توسعه هوشمند و توسعه سبز، از برنامه ریزی منطقه ای به شمار می رود افزود: نسخه های برنامه ریزی شده باید با تطبیق منطقه ای شود.

سلیمانی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو ورودی جمهوری آذربایجان است فلذا فنس کشی اشتباه بوده و باید با آن مبارزه کرد.

وی با اشاره به این که مبنا بر توسعه هوشمند است تصریح کرد: سعی بر ارائه خدمات هوشمند در شهرها به ویژه در بازرگان را داریم.

این مسئول با بیان این که همچنین منطقه باید به صورت سبز توسعه یابد عنوان کرد: به دنبال سبز نگه داشتن مناطق از جمله بورالان هستیم؛ گفتنی است که اتفاقات و مشکلات موجود به دلیل قصور خود ما است.

سلیمانی اظهار کرد: اگر روند کنونی در مدیریت تالاب ها ادامه یابد، این تالاب ها آینده خوبی نخواهند داشت.

وی با اشاره به این که مبنای توسعه منطقه سرمایه گذاری بخش خصوصی است خاطرنشان کرد: فرآیند ثبت شرکت ها نیز به مدت یک روز رسیده است؛ همچنین فرآیند سرمایه گذاری تسریع بخشیده خواهد شد.

سلیمانی گفت: شاخص های برنامه ریزی توسعه، تولید و گسترش تولید است؛ اجرای کشت صنعتی در منطقه مبتنی بر الگو، از دیگر برنامه های منطقه آزاد ماکو به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای به زودی توسعه لجستیک در منطقه افزود: سهم ایران و ترکیه در این طرح، ۳۰ میلیارد دلار است؛ از جانب منطقه آزاد ماکو، هیچ پروژه ای دچار رکود نیست.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو عنوان کرد: تبدیل فرودگاه ماکو به مرز هوایی بین المللی از جمله برنامه هایی است که در درست بررسی است؛ همچنین پروازهای صبح و ظهر نیز اضافه خواهد شد.

وی در پایان به توافقات آزادراه بازرگان- ماکو و انجام اقدامات اداری این آزادراه اشاره و تصریح کرد: این آزادراه یکصد و ۹۰ کیلومتر بوده که ۶۰ کیلومتر نیز از قبل اجرا شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 984411
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.