پیمان بریاجی روز چهارشنبه در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سردشت افزود: در چهارماه اول امسال 270 پرونده با اعتبار 520 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کارگروه اشتغال شهرستان مصوب شد.
وی بیان کرد: از این تعداد 19 طرح با اعتبار 69 میلیارد و 973 میلیون ریال در کارگروه اشتغال استانی تصویب شده و سایر طرح های زیر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هم به تعداد 159 طرح با اعتبار 200 میلیارد و 220 میلیون ریال به بانک های عامل کشاورزی، کارآفرینی امید، توسعه تعاون و پست بانک در شهرستان معرفی شده است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سردشت ادامه داد: 22 پرونده به مبلغ 68 میلیارد و 680 میلیون ریال آماده پرداخت در بانک های عامل هستند و هفت طرح نیز با مبلغ 55 میلیارد و 800 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی همچنین در خصوص پرونده های طرح شده در کارگروه اشتغال فراگیر بیان کرد: 28 طرح با اعتبار 94 میلیارد و 400 میلیون ریال در زمینه اشتغال فراگیر در کمیته فنی شهرستان تصویب شده است و به رغم اینکه به بانک معرفی شده اند، متاسفانه هیچ یک از آنها موفق به دریافت تسهیلات نشده است.
وی در رابطه با طرح های ثبت شده در سامانه کارا، اضافه کرد: یکهزار و 79 طرح در زمینه های اشتغال فراگیر و روستایی در این سامانه ثبت شده است که شامل 22 مورد خدمات، 110 مورد صنعت و 947 مورد دیگر در بخش کشاورزی است.
فرماندار سردشت نیز در این جلسه گفت: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری چون برای نخستین بار در کشور ارائه شده به طور قطع ایراداتی دارد اما باید با امیدواری و تلاش در این راستا حرکت کرد.
نژاد جهانی گفت: مسوولان ادارات شهرستانی در مورد وام های اشتغال روستایی و عشایری گام های ارزنده و خستگی ناپذیری را برای پیگیری و تعقیب هدفمند طرح ها برداشته اند اما در مجموع معتقد به چنین آمارهای مقایسه ای نیستم.
وی افزود: در شرایطی که آمار بیکاری شهرستان با 23 درصد و 2 برابر متوسط استانی بوده، وجود 19 هزار خانوار روستایی در شعاع 20 کیلومتری مرز، داشتن 271 روستای شناسنامه دار، و پتانسیل مراکز جمعیتی مثل روستای بزرگ نلاس با 10 هزار نفر جمعیت با این شاخص ها از وضعیت فعلی نگران هستیم و امیدوارم جهش خوبی در این خصوص اتفاق بیفتد.
جهانی همچنین با اشاره به اینکه دشمنان، کشور را در شرایط ویژه جنگ اقتصادی قرار داده است، گفت: وظیفه ما شهروندان در چنین شرایطی دوری از ناآرامی، آشوب، و اغتشاش است و با این نگاه وظیفه سنگینی را در کشور بر عهده داریم که باید هر شخصی با ورود به حوزه اشتغال زایی، ایده پردازی ها و خلاقیت ها را به مهارت و کارآفرینی تبدیل کند.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
7562/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.