سلیمان پناهنده روز یکشنبه در حاشیه بازدید دیدار جمعی از مسوولان سازمان برنامه و بودجه از مدارس این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تراکم بالای دانش آموزان در مدارس شهری، افزود: در بازدید رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان برنامه و بودجه از مدارس پیرانشهر مقرر شد تا در اسرع وقت نسبت به احداث فضاهای آموزشی جدید در این شهر اقدام شود.
وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا 2 باب مدرسه در قالب 27 کلاس در پیرانشهر احداث و مدرسه شبانه روزی شهید بهشتی این شهرستان نیز تجهیز شود.
پناهنده ادامه داد: از این مدارس یک باب مدرسه 12 کلاسه در گردکشانه و یک باب مدرسه 15 کلاسه نیز در داخل شهر به جای مدرسه تخریبی سمیه احداث می شود.
وی گفت: قول تجهیز مدرسه شبانه روزی پیرانشهر نیز توسط سعید طاهری، رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان برنامه و بودجه در بازدید از مدارس این شهرستان داده شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون چهار باب پروژه نیمه تمام آموزشی در این شهرستان در حال احداث است، بیان کرد: یک مدرسه 6 کلاسه دولتی در شهر و 2 مدرسه خیرساز نیز با هشت کلاس در مهرماه در روستاهای این شهرستان افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا پیرانشهر دارای 217 مدرسه با 30 هزار دانش آموز است؛ سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی 4.5 مترمربع است و از این لحاظ این شهرستان در رده های پایین کشوری قرار دارد.
3072/7125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.