خوی بعنوان دومین شهرستان بزرگ آذربایجان غربی در شمال غربی کشور ایران قرار دارد و بعنوان نزدیکترین مسیر ارتباطی ریلی و زمینی کشور به ترکیه و اروپا محسوب می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی بازگشایی مرز رازی در سال ۱۳۹۰ امیدهای تازه و فرصت های تجاری و اقتصادی ارزشمندی را نصیب استان نمود بطوریکه روسای دو کشور ایران و ترکیه همواره بر افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی تا سقف ۳۰ میلیارد دلار تاکید دارند.

از دیدگاه کارشناسان خوی می تواند با تکمیل زیر ساخت های ریلی و هوایی ، راه ها، حوزه های گردشگری وبیمارستانی نقش بسیار مهمی در مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه ایفا کند .

عابدی فرماندار خوی در گفت و گو باخبرنگار ایسنا اظهار کرد : در حوزه بیمارستانی با تکمیل ۳ بیمارستان تامین اجتماعی ، امام خمینی و آیت الله خویی این شهرستان در حال تبدیل شدن به قطب بیمارستانی کشور است .

وی افزود : انتظار می رود این بیمارستان ها تاپایان سال جاری به بهره برداری برسند .

سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد : منطقه ویژه اقتصادی خوی و منطقه ویژه کشاورزی چایپاره در کمسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است که در روزهای آینده برای تصویب به صحن علنی مجلس می رود .

وی از تلاش برای تبدیل خوی به منطقه آزاد تجاری خبر داد و گفت : تلاش ها و جلسات هماهنگی مستمری در این خصوص صورت گرفته است که انتظار می رود به توجه جایگاه ویژه و موقعیت فوق العاده خوی در منطقه این مهم نیز تحقق یابد .

نماینده خوی احداث پایانه بزرگ مسافری و تجاری خوی _ رازی را نشان از اهمیت مسیر تجاری به کشور ترکیه و اروپا عنوان و گفت : بی شک در رونق اقتصادی و تجاری در انتظار مردم این مناطق است .

افشین سلیمانی رئیس اداره مسکن و شهرسازی خوی نیز در گفت و گو باخبرنگار ایسنا اظهار کرد : در حوزه های راه های مواصلاتی خوی اقدامات ارزشمندی انجام شده است .

وی افزود : از محور مواصلاتی خوی_ تبریز  از قسمت سه راهی ایواوغلی جاده در حال دوبانده شدن است که تاپایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید .

سلیمانی تصریح کرد : جاده مهم خوی رازی هم در روزهای آینده به پیمانکار واجد شرایط واگذار خواهد شد تا شاهد اجرای فازاول  این پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان باشیم .

سیلمانی از تلاش های مسئولین کشوری ، استانی ، شهرستانی و نماینده مردم خوی در حل مشکلات راه های مواصلاتی خوی تشکر و قدردانی کرد .

حسین فرسادی از تجار تبریزی هم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد : در صورت تکمیل جاده خوی _ رازی تجار تبریزی بخاطر کوتاهی و امنیت مسیر علاقمند هستند ازاین محور تجارت خودشان را با ترکیه و کشورهای اروپایی انجام دهند .

وی شهر خوی را از شهرهای مهم استراتژیک در منطقه عنوان کرد .

با توجه به تلاش های صورت گرفته در تکمیل زیر ساخت های تجاری ، اقتصادی ، مواصلاتی و بیمارستانی و گردشگری خوی انتظار می رود که مسئولین کشوری بیش از پیش مردم و مسئولین خوی را در رسیدن به این هدف اقتصادی و تجاری مهم در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و تولید یاری و کمک نمایند .

 

گزارش از علی محبوبی خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.