استاندار آذربایجان غربی گفت:کمبود آب در بخش صنعت بویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مانع توسعه این بخش شده است که برای رفع این مشکل و تامین اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای خطوط انتقال آب به صنایع استان، از وزیر نیرو برای حضور در استان دعوت خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری در جلسه بررسی و رفع مشکل تامین آب شهرک صنعتی شماره سه ارومیه گفت: در شرایط کنونی برای حل معضل بیکاری در استان نیازمند سرمایه گذاری و توسعه بخش صنعت هستیم که برای تحقق این امر باید زیرساخت های اولیه بویژه آب مورد نیاز پروژه ها و واحدهای صنعتی تامین گردد.
وی به ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جدید در استان نیز اشاره کرد و گفت: مقدمات ایجاد چند منطقه ویژه اقتصادی جدید در استان در حال انجام است که باید برای تامین آب مورد نیاز این مناطق برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام گیرد.
شناسایی و ابطال جواز تاسیس واحدهای صنعتی بلاتکلیف و تخصیص آب آنها به دیگر صنایع از دیگر موارد مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.
حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برای دستیابی به توسعه در استان نیازمند توجه به بخش صنعت و تامین زیرساخت های مورد نیاز آن هستیم.
حسینی بیان کرد: باید توجه شود که اگر سرمایه گذاران به شهرستان ها هدایت و از سرمایه گذاری در مرکز استان بخاطر کمبود آب جلوگیری شود، شاهد برهم خوردن تعادل جمعیتی خواهیم بود.
وی بیان کرد: اولویت ما برنامه ریزی اصولی و دقیق است تا بتوان چرخه اقتصاد و اشتغال را برای نسل های امروز و آینده به حرکت درآورد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.