کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این آیین دارای چندین بخش از جمله راز و نیاز، دعا و‌ نیایش، عشای ربانی، روشن کردن شمع، قربانی کردن، پختن گوشت قربانی و توزیع آن در بین شرکت کنندگان است.
'داریاووش عزیزیان' ادامه داد: طی این روزها بسیاری از آشوریان و ساکنان روستاهایی که اکنون مهاجرت کرده و در خارج از کشور زندگی می کنند، برای شرکت در این مراسم به ارومیه سفر می کنند.
عضو انجمن آشوریان ارومیه نیز با اشاره به اینکه این آیین در سالروز شهادت و وفات قدیسان کلیساها برگزار می شود، بیان کرد: بعد روحانی این آیین شامل دعا و نیایش، نذر کردن و قربانی کردن و پخش نذری است و بعد اجتماعی آن دید و ‌بازدید دوستان و ‌آشنایان و به عبارتی تجدید دیدار است که معمولا در محوطه کلیسا یا مکان دیگری روی می دهد.
'ژاک بت کلیا' افزود: این تجمع فرصتی مناسب برای مشورت و چاره اندیشی در خصوص رفع برخی کمبودهای جامعه آشوریان و تسهیل روند فعالیت انجمن خیران است.
به گزارش ایرنا مراسم گرامیداشت قدیسان کلیساها شامگاه گذشته/یکشنبه/ در کلیسای 'ماردانیال' روستای آده بزرگ ارومیه برگزار شد؛ این کلیسا بر روی تپه ای باستانی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد قرار دارد و از سنگ های رسوبی گندمی رنگ ساخته شده و مربوط به دوره ساسانی است.
آیین گرامیداشت قدیسان کلیساها امشب در برخی دیگر از کلیساها از جمله 'مارگیورگیز' ارومیه در روستای سیر و دیگر کلیساهای روستایی برگزار می شود؛ مشابه این آیین علاوه بر ایران در کشور عراق و تمامی کشورهای تابع کلیسای شرق آشور نیز برگزار می شود.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.