نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی و با رویکرد عملی است. 

 حجت اسلام مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی و با رویکرد عملی است که هدف این نهاد با روحیه جهادی تثبیت کردن ارتباط میان دانشگاه و صنعت است. 

وی افزود: جهاد دانشگاهی توانسته در ابعاد مختلف جامعه تاثیر گزار بوده و در رفع نیازهای جامعه مثمر ثمر باشد و توانسته دانشگاه ها را از آموزش و کار های تئوری به آموزش ها و کار های علمی برساند و علومی که در دانشگاه ها تدریس می شود را در میدان عمل پیاده می کند. 

حجت اسلام مجتهد شبستری در خصوص جهاد دانشگاهی تاکید کرد: روسای استانی و کشوری جهاد دانشگاهی بهتراست از علمکرد چند سال اخیر خود گزارشی آماده کنند و در اختیار مردم بگذارند تا مردم از خدمات ارزنده ایی که این نهاد انقلابی که برخاسته ا از بطن مردم بوده بیشتر آشنا شده و از برکات تاسیس این نهاد آگاه شوند. 

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی علمی و پژوهشی و فرهنگی است بنابراین فعالیت های جهاد دانشگاهی می تواند تاثیر بسزایی در رفع بیکاری جوانان و ایجاد اشغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه داشته باشد. 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در خصوص وجود روحیه جهادی در جهادگران این نهاد انقلابی خاطر نشان کرد: روحیه جهادی می تواند یک عامل مهم برای اشتغال زایی شود و رواج باور و روحیه جهادی در میان دانشگاهیان و مسئولین می توانند برکات خوبی در تمامی عرصه های جامعه داشته باشد. 

وی تصریح کرد: هدف تاسیس جهاد دانشگاهی شناسایی علمی مزیت و نیازهای استان ها بوده و عملی کردن این مزیت ها برای این که بتواند لوازمی که مورد نیاز جامعه است را تامین کند. 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از کار های مهم جهاد دانشگاهی در چند سال اخیر تاسیس پژوهشکده رویان بوده که توانسته تاثیر بسزایی در پیشرفت و تحول علمی و پزشکی جامعه داشته باشد که در استان نیز با توجه به مزیت کشاورزی این مهم را در قالب رویان سبز برای مردم به ارمغان آورده است که یکی از برکات جهادی جهاد دانشگاهی برای مردم منطقه است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.