سلدا سپهراد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این پویش برای دومین سال متوالی به همت کانون سلامت و رفتار دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برگزار می شود، افزود: دانشجویان علوم پزشکی ارومیه در 6 نقطه این شهر به وسیله بروشور و مشاوره چهره به چهره، اطلاعاتی را درباره هپاتیت در اختیار مردم قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه شعار ما 'ریشه کنی بیماری هپاتیت' است، ادامه داد: برای تحقق ریشه کنی این بیماری آگاهی عمومی نسبت به این بیماری باید افزایش یابد تا ضمن جلوگیری از انتقال آن، موارد مبتلا به این بیماری که در بسیاری موارد بی علامت و ناشناخته است، شناسایی و نسبت به درمان آنان اقدام شود.
وی بیان کرد: با افزایش آگاهی عمومی نسبت به این بیماری از انتقال آن بین افراد جلوگیری می شود و امیدواریم کشور ما نیز همگام با سایر نقاط دنیا به هدف ریشه کنی این بیماری خطرناک تا سال 2030 دست یابد و این موفقیت بزرگ را جشن بگیرد.
سپهراد با اشاره به اینکه در این برنامه بیش از چهار هزار بروشور در بین شهروندان توزیع شد، گفت: در تلاش هستیم تا همگام با کشورهای توسعه یافته تا سال 2030 موفق به ریشه کن کردن هپاتیت در کشور شویم.
وی با بیان اینکه افراد مشکوک به بیماری به صورت رایگان مورد آزمایش تخصصی قرار خواهند گرفت، بیان کرد: طبق پروتکل ارائه شده، افراد بیمار شناسایی شده نیز برای درمان رایگان به شبکه هپاتیت ایران معرفی می شوند.
با توجه به اهمیت این بیماری و میزان مرگ و میر ناشی از آن، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از 2 سال گذشته هدف ریشه‌ کنی این ویروس های خطرناک را تا سال 2030 میلادی ( سال 1409 شمسی ) بنا نهاد و شعار 'بدون هپاتیت' (No Hep) را برای این حرکت مهم در نظر گرفت.
آزمایش های مربوط به هپاتیت در شهرهای تهران، ارومیه، کاشان، اراک، لنگرود، رشت، شیراز، قزوین، اصفهان، گرگان، بوشهر، بابل، همدان، قم، مشهد، کرج، سمنان، بیرجند و زاهدان صورت می گیرد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.