به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، کلیسای حضرت مریم یکی از کوچکترین کلیساهای جهان به شمار می رود که به شکل مربعی شکل و با ساختار سنگی فقط چهار متر طول و عرض دارد و روی آن یک صلیب درشت و برجسته سنگی قرار گرفته است.

کلیسای حضرت مریم ارومیه

ورودی محوطه این کلیسای محصور در بین باغات از جاده‌ی منتهی به کوه سیر از روستای جانویسلوست.

کلیسای حضرت مریم ارومیه

در ورودی واقع در ضلع جنوب شرقی کلیسا از جنس آهن ضخیم، اما بسیار کوچک است. این در آبی‌رنگ در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ سانتی‌متر، ورود نیم خیز به کلیسا را اجباری کرده است.

کلیسای حضرت مریم ارومیه

کشیش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه معتقد است کلیسای حضرت مریم غریب متعلق به قرن هفتم میلادی بوده و در میان جامعه آشوری و ارمنی ایران از تقدسی ویژه برخوردار است.

کلیسای حضرت مریم ارومیه

وی ادامه داد: ۱۶ خانوار مسیحی ساکن در روستاهای اطراف این کلیسا همواره برای زیارت و نیایش به این مکان مقدس می‌آیند و بیشتر اوقات با روشن کردن اقدام به انجام فریضه مذهبی خود می کنند.

کلیسای حضرت مریم ارومیه

به گفته داریاووش عزیزیان، خانواده هایی که سال ها در انتظار دختردار شدن به سر برده اند، برای برآورده شدن حاجت به کلیسای حضرت مریم غریب آمده و با برآورده شدن نذرشان نام بسیاری از دختران خود را مریم گذاشته اند.

کلیسای حضرت مریم ارومیه

همچنین بسیاری از اوقات، جمعی از شهروندان مسلمان نیز برای ادای احترام به حضرت مریم(س) به این مکان مقدس می روند.

گفتنی است، این کلیسا تحت مدیریت کلیسای شرق آشوری است و محصور بودنش در بین باغات حاشیه شهر ارومیه، این کلیسا را با توجه به کوچکی اش به یکی از اماکت مقدس و توریستی کشور تبدیل کرده است به طوریکه سالانه از نقاط مختلف ایران و کشورهای مختلف پذیرای گردشگران زیادی است.

کلیسای حضرت مریم ارومیه

گزارش: سینا پسران افشاریان

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 976316
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.