کارگردان این نمایش صحنه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این اثر برای 50 دقیقه آماده شده است، گفت: قاسم عیسی نژاد، عسگر عابدی، معصومه علیزاده، ثنا گلچین، نورا هاشمی، علی نقی زاده و مهراب عالمی بازیگران این نمایش هستند.
ولی لطف دوخت با اشاره به اینکه این نمایش به جشنواره های 'دنیزلی' و 'ازمیر' ترکیه در سال 2018 میلادی راه یافته است، افزود: موسیقی این اثر برعهده حسین ذوالفقاری و موسی همتی نیز مسوول نور این نمایش صحنه ای است.
وی اضافه کرد: تئاتر نباید تنها به دیالوگ متکی باشد و به همین دلیل از نمادهای متنوع در این اثر استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه این تئاتر با هدف ایجاد سوال و پرهیز از ارائه پیام به روی صحنه می رود، ادامه داد: در تلاش برای ارائه تئاتری هستیم که در نتیجه آن مخاطبان با دستیابی به برداشت منحصر به فرد خود از سالن نمایش خارج شوند.
کارگردان نمایش 'ماشین هملت' بیان کرد: این اثر در تلاش برای سوق دادن تماشگران برای تفکر عمیق در مورد سوال هایی است که به آگاهی منتهی می شود.
به گزارش ایرنا ولی لطف دوخت متولد 1350 در شاهین دژ بوده و دارای مدرک دکترای دراماتورژی است؛ وی پیش از این نمایش های 'چنچی' و 'ملیک محمد' را در ارومیه به روی صحنه برده است.
این هنرمند در زمینه نمایشنامه نویسی تاریخی، نگارش داستان کوتاه و کارگردانی آثار نمایشی فعال بوده و 10 نمایشنامه مطرح روز دنیا را برای ارتقای تئاتر منطقه و همگام شدن با تحول های دنیای مدرن و پست مدرن به زبان ترکی ترجمه کرده است.
نمایش 'چنچی' وی پیش از این در سال 2017 میلادی به بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر قارادنیز ترکیه راه یافته است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.