تقی کهوریان روز یکشنبه در جلسه بازآفرینی شهری در ارومیه با تاکید بر اینکه باید از کلی گویی در برنامه ها پرهیز شود، افزود: فرمانداران در برنامه های بازآفرینی شهری به جنبه های زیربنایی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توجه جدی کرده و در اولین فرصت فهرست کامل طرح های خود را به ستادهای شهرستان ها ارائه کنند.
وی اضافه کرد: بانک مسکن نیز در طرح های بازآفرینی شهری مشارکت پررنگی داشته باشد.
شهلا تاجفر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: راه اندازی بازارچه های فروش محصولات خانگی و احداث پارک بانوان از اولویت های محله های جامعه هدف در بخش خانواده با هدف بازآفزینی شهری به شمار می رود.
فرماندار پیرانشهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 11 محله در این شهرستان در ستاد بازآفرینی شهری مصوب شده است، گفت: حدود 6 هزار خانوار پیرانشهری با مشکل تامین آب شرب روبرو است و به تعویق انداختن اقدام های لازم در این زمینه این شهرستان را در آینده نزدیک با تبعات جدی مواجه می کند.
سیدعلی ترابی افزود: هر کلاس درس در این شهرستان به طور متوسط 58 نفر دانش آموز دارد و مدرسه سازی نیاز اصلی آن محسوب می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: این استان به همراه هرمزگان، جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان از لحاظ فضا، تجهیزات، پوشش تحصیلی و نیروی انسانی جزو استان های آخر کشور شناخته شده است.
ابراهیم محمدی افزود: مدرسه تک نوبته در پیرانشهر وجود ندارد و باید به افزایش فضاهای آموزشی در این شهرستان بیش از پیش توجه شود.
سید محمد عابدی، فرماندار خوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 40 طرح در محله های تخته پل، یدیلر، ملاباغی و جمشیدآباد خوی در حال انجام است، گفت: غرفه هایی در پارک ملت و بانوان برای فروش محصولاتی نظیر عرقیات گیاهی، رب گوجه فرنگی و ترشیجات با هدف حمایت از مشاغل خانگی در راستای بازآفرینی شهری برای جامعه هدف این شهرستان راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا در این جلسه همچنین اهمیت تدوین برنامه های اشتغال پایدار، ارتقای سلامت و بهداشت و خدمات زیربنایی و روبنایی برای شهرستان های هدف بازآفرینی شهری بحث و گفت و گو شد.
ستاد بازآفرینی شهری در سال 1393 و برای ترمیم بافت های ناکارآمد شهری و مشکلات آنها تشکیل شده است؛ این ستاد دارای 21 عضو رسمی در کشور است که به ریاست رئیس جمهور و نایب رئیسی وزیر راه و شهرسازی تشکیل می شود و دبیرخانه این ستاد در وزارت راه و شهرسازی /شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران/ مستقر است.
ستاد بازآفرینی شهری پایدار در هفت شهرستان و 18 محله آذربایجان غربی فعال بوده و ارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب، بوکان، سردشت و پیرانشهر شهرهای تحت پوشش این ستاد است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.