رسول انتظار مهدی روز شنبه در مراسم نخستین مجمع سلامت شهرستان مهاباد افزود: این تعداد نیز در شرایط استثنایی و اتفاقی رخ می دهد.
وی بیان کرد: دسترسی و بهره مندی مردم از خدمات حوزه سلامت بیشتر از گذشته است و اکنون برای هر چهار هزار نفر یک پزشک معالج در استان داریم.
وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی از نظر سواد بهداشتی جایگاه مطلوبی در کشور دارد و موضوع های بهداشت و سلامت مورد توجه مردم است.
وی با بیان اینکه سلامت یک مطالبه بحق مردم است، افزود: نظام سلامت همه توان برای ارتقای سلامت جامعه انجام می دهد و لازم است مردم نیز در موضوع سلامت مشارکت داشته باشند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد نیز در این مجمع گفت: برای سالم بودن جامعه همه دستگاه های دولتی، تشکل های غیر مردمی و مردم دخیل هستند، موضوع سلامت نیاز به مشارکت همگانی دارد.
سامرند مرزنگ با اشاره به اینکه 30 درصد سلامت فرد را رفتارهای شخصی تامین می کند، افزود: بیماری های غیر واگیر شامل مشکلات قلب و عروقی، سرطان و حوادث مربوط به حمل و نقل جاده ای بیشترین عامل مرگ و میر در شهرستان مهاباد است.
وی همچنین با اشاره به اینکه شاخص اشغال تخت بیمارستان مهاباد سالانه 84 درصد است، گفت: ساخت بیمارستان 100 تختخوابی از نیازهای ضروری این شهرستان است که اعتبار آن در بودجه امسال تصویب شده است.
مرزنگ با تاکید بر نیاز شهرستان به داشتن دانشگاه علوم پزشکی گفت: ساختمان دانشگاه پیراپزشکی در مرحله تحویل است که امیدوارم شرایط جذب دانشجو آن نیز مهیا شود.
امام جمعه شهرستان مهاباد نیز در این مراسم گفت: اسلام به سلامت توجه ویژه ای کرده است و نیاز است آموزش و اطلاع رسانی برای ارتقای سلامت جامعه مستمر باشد.
ماموستا ملا قادر سهرابی با اشاره به امنیت پایدار در کشور بیان کرد: در سایه امنیت سایر نیازهای انسان نیز از جمله سلامت توسعه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه همه مردم توان خرید دارو و آمپول های خارجی را ندارند، افزود: دولت باید تمام داروها را زیر پوشش بیمه قرار دهد تا مردم بتوانند در صورت نیاز آن را تهیه کنند.
به گزارش ایرنا، اولین مجمع سلامت شهرستان مهاباد با شعار 'سلامت برای همه و همه برای سلامت' با هدف اجتماعی کردن موضوع سلامت و مشارکت عمومی در بالا بردن سلامت جامعه امروز/شنبه/ در تالار وحدت مهاباد برگزار شد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت با یک بیمارستان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.