رضا حسینی روز شنبه در جلسه بررسی و رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی و افتتاح دفتر منطقه ویژه اقتصادی سلماس افزود: باید با همدلی، همفکری و همکاری تمامی مدیران استان موانع توسعه را رفع و زمینه بهره گیری بهینه از ظرفیت های استان به ویژه مزیت مرزی را فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: تامین زیرساخت های لازم از جمله تامین آب، برق و گاز منطقه ویژه اقتصادی سلماس ضروری است و برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس باید زیرساخت های اولیه در این منطقه آماده شود.
وی با اشاره به انتخاب سرمایه گذار برای منطقه ویژه اقتصادی سلماس ادامه داد: تا یک ماه آینده از طریق فراخوان، سرمایه گذار پروژه انتخاب می شود.
وی بیان کرد: شهرک سرمایه گذاری مشترک بین ایران و ترکیه در مرز کوزه رش سلماس ایجاد می شود و به دنبال ایجاد یکی از مناطق ویژه اقتصادی سلماس در مرز کوزه رش و ایجاد یک شهرک سرمایه گذاری مشترک بین ایران و ترکیه در این منطقه هستیم.
حسینی گفت: آذربایجان غربی با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی می تواند به هاب کالایی منطقه تبدیل شود و یکی از بهترین مناطقی که می تواند در تحقق این هدف به استان کمک کند، منطقه ویژه اقتصادی سلماس است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی افزود: شهرستان سلماس با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی به راه آهن و برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی می تواند به تحقق سیاست تبدیل استان به هاب توزیع کالا در منطقه بسیار کمک کند.
فرماندار سلماس نیز در این جلسه گفت: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سلماس در سال 89 به تصویب رسیده ولی هنوز از ظرفیت این منطقه که می تواند مسیر توسعه صادرات، سرمایه گذاری و اشتغال زایی را هموار کند، استفاده نشده است.
مرتضی اصغری افزود: در طی دو ماه اخیر اقدامات خوبی در جهت تامین زیرساخت ها و تامین آب، برق و گاز منطقه آغاز شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز گفت: تاکنون 48 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی سلماس تخصیص داده شده است.
ناصر حضرتی افزود: در سال جاری نیز اعتباراتی جهت کمک به منطقه ویژه اقتصادی سلماس در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیران و کارشناسان شرکت های آب منطقه ای، توزیع نیروی برق و شرکت ملی گاز استان نیز در خصوص تامین آب، برق و گاز منطقه ویژه اقتصادی سلماس اعلام آمادگی کردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار پس از این جلسه، ضمن افتتاح دفتر منطقه ویژه اقتصادی سلماس، از زیرساخت های منطقه ویژه و همچنین از پروژه ندامتگاه 500 نفری شهرستان سلماس بازدید کرد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.