به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: در سال های گذشته کمبودهایی در بخش گازرسانی مناطق روستایی این شهرستان وجود داشت که اعتبارات خوبی برای اجرای طرح های گازرسانی جذب شد و با اتمام این طرح ها کل مناطق حوزه مهاباد از نعمت گاز برخوردار خواهد شد.
وی همچنین در خصوص طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی بیان کرد: یکهزار و 435 طرح با یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در سامانه کارا ثبت نام شده که 607 طرح در کمیته شهرستانی تصویب شده است.
شجاعی ادامه داد: در بخش راه روستایی نیز 33 میلیارد ریال اعتبار از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای برای طرح های راه روستایی از جمله روکش کاری جاده روستای حمزه آباد جذب شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد راه و جاده در مهاباد به علت سخت گذر بودن 2 تا سه برابر بیشتر از شهرستان های دیگر هزینه در بر دارد، افزود: از محل بودجه های ملی هفت میلیارد ریال نیز برای ساماندهی جاده سه راهی 'دارلک' اختصاص یافته است.
فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه در بخش آب شرب روستایی با کمبودهایی مواجه هستیم، گفت: با برنامه ریزی و مطالعات انجام شده 143 روستای بخش مرکزی و خلیفان به شبکه سراسری توزیع آب شهری از محل آب سد مهاباد وصل می شود.
وی با اشاره به افتتاح طرح تصفیه خانه آب سد مهاباد در هفته دولت بیان کرد: طرح تصفیه خانه سد مهاباد با 780 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت افتتاح می شود که ظرفیت تامین آب شهری 270 هزار نفر تا سال 1420 شمسی را تامین می کند.
فرماندار ویژه مهاباد همچنین با تاکید بر ضرورت کاهش مصرف برق و انرژی گفت: نحوه و میزان مصرف انرژی اداره ها در ارزشیابی مدیران در نظر گرفته می شود.
شجاعی همچنین ادامه داد: برای کاهش میزان مصرف برق در زمان پیک مصرف نیز ساعت اداره ها از 6:30 تا 13:30 ظهر تغییر کرده است.
وی همچنین با اشاره به ضرورت مبارزه با زمین خواری بیان کرد: رسانه ها و پایگاه های محلی برای مبارزه با موضوع زمین خواری حساسیت و دقت بیشتری داشته باشند و فرمانداری و مراجع قضایی را حمایت کنند، فرمانداری نیز کارگروه مبارزه با زمین خواری را دراین شهرستان تشکیل داده است.
رئیس اداره گاز مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به مهمترین طرح های گازرسانی به مناطق روستایی مهاباد گفت: 18 روستای مسیر حاجی خوش، کهریزه شیخان و حمزه آباد با 79 درصد پیشرفت فیزیکی تا 2 ماه آینده به شبکه سراسری وصل می شود.
'جلال شمس برهان' ادامه داد: طرح گازرسانی خلیفان با 130 میلیارد ریال اعتبار شامل 51 روستای در حال ساخت است که علاوه بر گازرسانی موجب تقویب فشار گاز سردشت نیز می شود.
وی با اشاره به اتمام طرح گازرسانی مساکن مهر مهاباد گفت: یکهزار و 300 خانوار از مساکن مهر در قالب 12 مسکن مهر این شهرستان اکنون از نعمت گاز برخوردار هستند.
رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی مهاباد نیز در این جلسه گفت: 511 طرح اشتغال فراگیر و 924 طرح اشتغال پایدار روستایی در سامانه کارا ثبت نام شده که 607 طرح شامل 384 طرح فراگیر و 223 طرح استغال روستایی تصویب شده است که برای بیش از 2 هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد می شود.
'بارزان دانشمند' با اشاره به اینکه تاکنون 210 میلیارد ریال تسهیلات به طرح های فراگیر و اشتغال روستایی پرداخت شده، بیان کرد: بانک های رفاه کارگران، کشاورزی و توسعه تعاون به ترتیب با 96 ،72 و 46 میلیارد ریال بیشترین تسهیلات به این طرح پرداخت کردند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.