میلاد دبیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته فریزبی استان فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده و تلاش چشمگیری در برگزاری مسابقات کشوری، عضویت در تیم های ملی، برگزاری جشنواره های مختلف و برگزاری دوره های آموزش مربیگری و داوری داشته است.
وی بیان کرد: سال گذشته میزبانی مسابقات آلتمیت فریزبی قهرمانی بانوان کشور را بر عهده داشتیم و امسال نیز تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه میزبانی بخش مردان به کار می گیریم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در 10 شهرستان کمیته فریزبی تشکیل شده است، گفت: شهرهای ارومیه، میاندوآب و قوشچی در رشته فریزبی فعالیت چشم گیری دارند.
دبیری افزود: پس از کمیته فریزبی آذربایجان غربی، استان های تهران و خوزستان در رتبه های دوم و سوم کشور قرار گرفته اند.
وی که مربیگری تیم ملی آلتمیت فریزبی کشور را نیز بر عهده دارد، با اشاره به آمادگی خوب تیم جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات جهانی مالزی 2018 گفت: این رقابت ها با حضور 30 کشور در مرداد سال جاری برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، ورزش فریزبی از راسل فریزبی صاحب شرکت نان و کیک ‌پزی فریزبی گرفته شده است به صورتی که کیک این شرکت توسط دانشگاه‌ها خریداری می‌شده ‌و دانشجویان پس از صرف کیک از بشقاب‌های حلبی شکل زیرین کیک به عنوان یک بازی استفاده می‌کردند و اسم ورزش از اسم هک شده بر زیر بشقاب گرفته شده است.
فریزبی در سال 1390 در آذربایجان غربی آغاز شده و این ورزش هیچ محدودیت سنی ندارد و قابل حمل، کم جا و مناسب برای تفریح در اماکن مختلف است و جزو کم هزینه‌ ترین ورزش‌هاست و با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم ایرانی برای همگان در دسترس است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.