خسرو قمری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اضافه شدن رشته مدیسن به بخش مسابقات دوچرخه سواری بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، سهمیه دوچرخه سواران ایران از 13 نفر به 14 نفر افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه اسامی نهایی نفرات اعزامی به جاکارتا چند روز مانده به مسابقات اعلام می شود، گفت: رکابزنان ایران در رشته های کوهستان، جاده و پیست به جاکارتا اعزام می شوند.
قمری گفت: هم اکنون ملی پوشان بخش پیست در مسابقات کاپ بین المللی ژاپن حضور دارند ولی نتایج قابل قبولی به دست نیاورده اند.
وی ادامه داد: حضور در مسابقات بین المللی ژاپن می تواند تجربه و محکی خوبی برای آنان باشد تا به آمادگی لازم در بازی های آسیایی برسند.
قمری افزود: در بخش کوهستان نیز تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان کشورمان جهت برگزاری اردوی آماده سازی به کشور ایتالیا اعزام شده است.
وی اضافه کرد: ملی پوشان ابتدا در کشور ایتالیا در یک دوره مسابقات بین المللی شرکت می کنند و سپس به کشور اسلوونی خواهند رفت تا اردوی 25 روزه ای را در این کشور برگزار کنند.
قمری ادامه داد: در بخش جاده نیز از روز شنبه 23 تیر ماه جاری، اردوی تیم ملی به مدت 15 روز در شهر تبریز آغاز می شود و در ادامه ملی پوشان اردوی متصل به اعزام خود را در یکی از 2 استان گلستان یا مازندران به دلیل شباهت آب و هوایی زیاد به شهر جاکارتا برگزار خواهند کرد.
به گزارش ایرنا هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۷ مرداد سال جاری با برگزاری آیین افتتاحیه به صورت رسمی به میزبانی اندونزی و در 2 شهر پالمبانگ و جاکارتا آغاز می‌شود.
این دوره از بازی ها تا 11 شهریور امسال در 40 رشته، 67 ماده و 463 رویداد ورزشی و با حضور 15 هزار ورزشکار و همراه از 45 کشور آسیایی برگزار خواهد شد.
کاروان ورزشی ایران بر اساس آخرین مصوبه ستاد عالی بازی ها (در خرداد امسال) از اعزام 380 ورزشکار (275 مرد و 105 ورزشکار زن) از 29 فدراسیون ورزشی به این کارزار قاره کهن خبر داده بود اما چندی پیش با اعلام «شاهرخ شهنازی» سخنگوی کمیته المپیک چهار ورزشکار زن دیگر به این فهرست اضافه شدند.
دوچرخه سواری، تیراندازی، تیراندازی باکمان، قایقرانی، شنا، شیرجه و واترپلو، دوومیدانی، سوارکاری، جودو، ژیمناستیک، انجمن های ورزشی، فوتبال، تنیس روی میز، بوکس، رزمی، کوهنوردی، کشتی، وزنه برداری، تکواندو، کاراته، ووشو، بسکتبال، کبدی، شمشیربازی، والیبال، هندبال، اسکواش، سه گانه، بدمینتون و پاراگلایدر رشته هایی است که نمایندگان ایران در مصاف با حریفان آسیا صف آرایی خواهند کرد.
در این میان ورزش های رزمی (سامبو، پنجاگ سیلات)، جوجیتسو و پاراگلایدر هم نخستین حضور خود را در این رویداد تجربه می کند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.