رئیس کمان سنتی و ناظر فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: سومین اردوی تیم ملی کمان سنتی کشور به میزبانی استان اردبیل به مدت یک هفته در قیه‌سویی سردابه اردبیل در حال برگزاری است. 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، مجید عباس‌پور در گفت‌وگو با خبرنگارن در محل برگزاری این اردو با قدردانی از تلاش هیأت تیراندازی با  کمان استان اردبیل افزود: 17 نفر از استان‌های مختلف کشور نظیر استان البرز، اردبیل، آذربایجان شرقی، غربی، گلستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و یزد در اردو حضور دارند.  رئیس کمان سنتی و ناظر فدراسیون تیراندازی با کمان یادآور شد: این اردونشینان تا 22 تیر ماه در این اردو حضور خواهند داشت بطوریکه این ورزشکاران با لباس‌های سنتی و در دو نوع کمان آمادگی خود را برای حضور در مسابقات جهانی و بین‌اللملی آماده می‌کنند.     به گفته وی  این رشته ورزشی به عنوان یکی از رشته‌های سنتی فدراسیون تیراندازی با کمان مطرح است و ما تاکنون دو اردوی تیم ملی را در آذربایجان شرقی و گلستان برگزار کردیم و سومین اردو نیز در اردبیل در حال برگزاری است. 
عباس‌پور به حضور تیم ملی کمان سنتی در مسابقات جهانی مجارستان اواخر مرداد ماه اشاره کرد و گفت: این رقابتها در چهار رده بزرگسالان، ‌نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود که به احتمال قوی ما در رده سنی بزرگسالان و نونهالان در این رقابت‌ها حضور خواهیم داشت.
ناظر فدراسیون تیراندازی با کمان بیان کرد: ما علاوه بر فعال نگه داشتن  تیم الف تلاش می‌کنیم تا تیم ب خود را به عنوان پیشتیان آماده کنیم که در این زمینه اردوهای متعدد در حال برگزاری است. 
عباس‌پور با اشاره به برگزاری مسابقه  قهرمان قهرمانان در قالب هفتمین جشنواره کوچ عشایر استان اردبیل یادآور شد: بر اساس مقررات و آیین‌نامه‌های فنی ما زیر نظر فدراسیون تلاش می‌کنیم تا با همکاری کمیته آموزش زمینه توسعه این رشته ورزشی را تقویت کنیم. 
رئیس کمان سنتی و ناظر فدراسیون تیراندازی با کمان یادآور شد:  اردوی تیم ملی هم اکنون در قیه‌سویی سردابه با حضور دو مربی خانم  و آقا و میزبانی شایسته استان اردبیل در حال برگزاری است که جا دارد از مربی آقایان عباس‌نژاد و مربیان خانم‌ها تخت فیروزی قدردانی کنیم.   تلاش برای ثبت جهانی کمان سنتی به نام ایران 
رئیس کمان سنتی و ناظر فدراسیون تیراندازی با کمان از تلاش برای ثبت جهانی کمان سنتی به نام ایران خبر داد وگفت: در حال حاضر 384 نفر در رشته کمان سنتی فعالیت می‌کنند که در همه استان‌ها این کمیته فعالیت خود را انجام می‌دهد.   وی گفت: در اردوی سردابه اردبیل هشت نفر خانم و 9 نفر آقا حضور دارند که خود را برای مسابقات جهانی آماده می‌کنند. 
رئیس کمان سنتی و ناظر فدراسیون تیراندازی با کمان خاطرنشان کرد: کمان سنتی به عنوان یه رشته سنتی  و متعلق به جمهوری اسلامی ایران به ثبت جهان می‌رسد بطوریکه  این رشته سنتی ورزشی در رتبه پنجم پرطرفدارین رشته ورزشی کشور محسوب می‌شود 
عباس‌پور بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی متعددی را در حال برگزاری داریم که امیدواریم با همکاری کمیته استعدادیابی  بتوان نفرات منتخب را شناسایی و معرفی کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.