یک مدرس دانشگاه گفت: سالن و باشگاهای ورزشی آذربایجان غربی وضعیت مطلوبی ندارد.

سمیه راجی فر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مسئولین ومدیران ورزشی برای اینکه بخواهند آسیب های اجتماعی را کاهش یابد باید ورزش کردن را گسترش دهند تصریح کرد: متاسفانه مسئولین ومدیران ورزشی آذربایجان غربی بهای کمتری به ورزش می دهند و اکثر سالن ها و باشگاه های ورزشی استان یا وضعیت خوبی نداشته و استاندارد نیستند یا به دلیل شهریه های بالا مورد استقبال قرار نمی گیرند.

وی گفت: ورزش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی موثر بوده و یکی از تاثیر گذار ترین ابزارها برای کاهش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

کارشناس تربیت بدنی با اشاره به اینکه ورزش از چند بعد می تواند در زندگی فرد تاثیر بگذارد خاطرنشان کرد: سلامتی جسمی جز اولین نیاز های فرد بوده و ورزش امروزه در عصر ماشینی و بی تحرکی نقش اصلی در سلامتی فرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر خانواده ها امروزه تک فرزند و آپارتمان نشین هستند و کودکان و نوجوانان در این محیط متاسفانه رفتار های اجتماعی را یاد نمی گیرند و در سنین ورود به جامعه بزرگ تر دچار مشکل میشوند.

راجی فر ادامه داد: کودک و نوجوان در ورزش های گروهی قوانین کار گروهی، تقسیم کار، احترام به همدیگر رقابت سالم، وقت شناسی، تحمل شکست وپیروزی، احترام به بزرگتر و تصمیم گروهی را یاد گرفته و کمتر دچار آسیب های اجتماعی خواهد بود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه با حضور افراد سالم ، جامعه با نشاط و سالمی خواهیم داشت افزود:هورمون های که حین ورزش و فعالیت جسمانی ترشح می شود باعث ایجاد نشاط و سرزندگی و تخلیه مثبت انرژی فرد می شود.

این کارشناس تربیت بدنی اظهار کرد: تجهیز پارک ها به امکانات ورزشی، برگزاری همایش های پیاده روی، حمایت از ورزش همگانی،احداث سالن ها و وزشگاه ها از جمله اقدامات در جهت گسترش ورزش و کاهش آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.