به گزارش ایرنا مهرزاد حمیدی روز پنجشنبه در کارگاه های آموزشی سیزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی کشور در ارومیه افزود: با هماهنگ شدن فعالیت ورزشی مدارس و خانواده ها، سواد حرکتی در کشور بیش از پیش ترویج می یابد.
وی نسل کم تحرک و کم توان را مشکل آتی جامعه بیان کرد و گفت: کودکانی که تحرک کافی ندارند و چاق شده اند باید از طریق برنامه های متنوع حرکتی و ورزشی در محلات به تحرک سوق داده شوند.
وی به نقش خانواده ها در تحرک کودکان اشاره کرد و گفت: والدین در زمینه کم تحرکی و یکجانشینی کودکانشان مسوول هستند زیرا این نسل در سن 6 سالگی از خانواده جدا می شوند و به فعالیت های اجتماعی می پردازند.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش برای نسل نشسته راهبردهای مختلفی را در پیش گرفته اما این اقدامات نیازمند مشارکت دوجانبه بین خانواده و مدیران مدارس است.
حمیدی با بیان اینکه والدین باید ابتدا بر سلامت دانش آموزان از نظر روح و روان متمرکز شوند، اضافه کرد: ورزش به عنوان فعالیتی جمعی و گروهی می تواند کلاس آموزشی مناسب برای زندگی اجتماعی باشد زیرا در صورت نهادینه شدن آن تعامل اجتماعی برای زندگی آینده بیشتر می شود و آسیب های اجتماعی کمتری متوجه خانواده و جامعه خواهد شد.
حمیدی اضافه کرد: دانش آموزان در طول یک سال تحصیلی 302 ساعت در زنگ های تربیت بدنی فعالیت ورزشی دارند و تمام تلاش متولیان امر این است که در این مدت حرکت و مهارت یاد بگیرند.
به گزارش ایرنا معاون وزیر آموزش و پرورش به همراه بیش از 270 معلم ورزش کشور در سیزدهمین دوره جشنواره روش های برتر تدریس درس تربیت بدنی در ارومیه حضور دارد.
آذربایجان غربی به مدت 2 روز میزبان این معلمان بوده و تدریس روشهای برتر تدریس و حضور در کارگاه های آموزشی از برنامه های این جشنواره است.
3072/7125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.