تقی کهوریان روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرح های بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در چالدران افزود: بنیاد علوی در اجرای پروژه های خود، طرح های اولویت دار در بخش های راه، کشاورزی، گاز رسانی و بهداشت را مورد توجه قرار دهد.
وی با اشاره به پتانسیل های گردشگری و جاذبه های طبیعی، تاریخی و اثر جهانی قره کلیسا در چالدران، اضافه کرد: می توان با تمرکز به این موضوع، طرح های اشتغال زا با کمک بنیادعلوی برای افزایش فرصت اشتغال پایدار در این شهرستان به اجرا درآورد.
وی بیان کرد: حرکتی که بنیاد علوی در این شهرستان شروع کرده، موجب حرکت در تمامی زمینه ها و تکمیل زیرساخت ها و توسعه فعالیت های اقتصادی در شهرستان می شود و مهاجرت معکوس و اشتغال پایدار را شکل خواهد داد که همه مسوولان استانی و شهرستانی باید از آن حمایت کنند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: همه دستگاه های اجرایی و مدیران کل استانی در راستای اجرای طرح ملی توسعه چالدران تمهیدات اندیشیده شده را اجرایی کنند.
فرماندار چالدران نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد موفق دولت تدبیر و امید در چالدران با مقایسه اعتبار 28 میلیارد ریالی مصوب برای این شهرستان در سال 1392 افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم، اعتبارات شهرستان بیش از 330 میلیارد ریال شد و در حال حاضر این رقم به یکهزار و 100 میلیارد ریال رسیده است.
کریم حسین زاده اضافه کرد: بسیاری از زیرساخت های لازم در جهت توسعه چالدران اجرایی شده و در همین راستا امیدواریم مدیران کل استانی تخصیص اعتبارات و تسریع در اجرای پروژه های تعریف شده برای چالدران را در اولویت قرار دهند.
در این جلسه هر یک از مدیران کل استانی به بیان نظرات خود پرداختند و آمادگی خود را در جهت همکاری با بنیاد علوی برای اجرای طرح ملی توسعه چالدران اعلام کردند.
شهرستان چالدران، محروم ترین شهرستان آذربایجان غربی است که با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و اختصاص اعتبار مناسب از سوی دولت به همراه حضور بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی، اقدامات خوبی در این شهرستان اتفاق افتاده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.