معصوم شیدایی روز دوشنبه در حاشیه همایش مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 134 کارشناس از این تعداد در بخش راه و ساختمان، 39 نفر در بخش ثبتی، 32 نفر در بخش حسابرسی، 10 نفر در بخش نفقه و 129 نفر در بخش کشاورزی مشغول ارائه خدمات به متقاضیان هستند.
وی ادامه داد: این مرکز فعالیت خود را از سال 1388 در آذربایجان غربی آغاز کرده و تا کنون 29 دوره آموزشی را در بخش های ثبت، حقوقی و قضایی، املاک و تخلفات برای کارشناسان رسمی این استان برگزار کرده است.
وی اضفه کرد: میزان گردش مالی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری در سال گذشته 50 میلیارد ریال بوده در حالی که این رقم در سال های گذشته کمتر از یک میلیارد ریال بود.
رییس مرکز امور مشاوران حقوقی و وکلای آذربایجان غربی نیز در حاشیه این همایش گفت: 604 وکیل در کانون این استان مشغول فعالیت هستند که در طول 10 سال گذشته 70 هزار نوبت به وکالت پرداخته اند.
کرم دهقان ادامه داد: تاکنون 237 هزار و 734 پرونده توسط وکلای آذربایجان غربی مشاوره رایگان دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: تلفن 129 مرکز مشاوره تاکنون به 11 هزار مورد تماس تلفنی، خدمات مشاوره قضایی داده اند و مشکلات حقوقی افراد مورد بررسی قرار گرفته و مشاوره های حقوقی لازم به تماس گیرندگان داده شده است.
به گزارش ایرنا این همایش با حضور نماینده رییس مرکز امور مشاوره حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه و مسوولان استانی برگزار شد و در ادامه بیش از 40 نفر از وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران حقوقی قوه قضاییه با دریافت لوح و تقدیرنامه مورد تجلیل قرار گرفتند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.