امیر جوان کیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سلماس افزود: آرشیو الکترونیکی پرونده های ثبتی اقدامی موثر در راستای تکمیل خدمات الکترونیکی است که نقش مهمی در ارتقای امنیت و حفظ اسناد و سوابق ثبتی دارد .
وی با تاکید بر اهتمام مسوولان اجرایی به ویژه نمایندگان مجلس در اجرای طرح الکترونیکی پرونده های ثبتی، ادامه داد: در شهرستان سلماس نیز بیش از 70 درصد پرونده ها آرشیو الکترونیک شده است.
وی اضافه کرد: ایجاد آرشیو الکترونیکی ضمن حذف مراجعه های فیزیکی به سوابق، از گردش پرونده جلوگیری می کند که این امر موجب سرعت و دقت و تسهیل در رسیدگی به درخواست ها می شود .
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی بیان کرد:پرونده هایی که در حال پیگیری و انجام هرگونه فرآیند ثبتی هستند، اغلب بیش از 90 سال قدمت دارند و آرشیو الکترونیکی بهترین راه حل برای نگهداری طولانی مدت آنهاست.
جوان کیا با اشاره به این که در سطح استان بیش از 76 درصد اماکن روستایی سند دار شده است، افزود:شهرستان سلماس یکی از شهرستان های پیشتاز در حوزه سند دار کردن املاک روستایی است و تنها 10 هزار ملک اغلب در روستاهای کمتر از 20 خانوار باقی مانده است.
به گزارش ایرنا،مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی به منظور بررسی مسائل ومشکلات اداره ثبت اسناد و املاک سلماس،نشست هماهنگی رفع مشکلات موقوفات شهرستان به این شهرستان سفر کرده است .
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.