مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی از اجرای پروژه ایجاد آرشیو الکترونیک پرونده های اسناد واملاک در این استان خبر داد.

امیر جوان کیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: پروژه ایجاد آرشیو الکترونیک پرونده های اسناد واملاک آذربایجان غربی یکی از طرح های مهم و استراتژیک استان در نگهداری از اسناد مردم عزیز استان و جلوگیری از زایل شدن آن هاست.

جوان کیا بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون پرونده ملکی در کل استان موجود است که از این میان حدود 60 هزار پرونده متعلق به اداره ثبت اسنادو املاک شهرستان سلماس بوده و باتوجه به این تراکم پرونده، این شهرستان یکی از اولویت مهم استان برای اجرای این طرح است.

وی اظهار کرد: بیش از 70درصد ثبت الکترونیکی پرونده های ملکی سلماس به اتمام رسیده و امیدواریم تا هر چه سریعتر این روند را در شهرستان سلماس به پایان برسانیم.

جوان کیا تصریح کرد: آرشیوسازی الکترونیکی پرونده ها یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از تضییع حق و حقوق مردم و جلوگیری نابودی اسنادی است که گاها قدمتی بیش از 90 سال دارند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت ثبت اسناد املاک روستایی استان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 76 درصد املاک و اماکن روستایی استان سنددار شده اند و در شهرستان سلماس نیز کمتر از 10هزار ملک روستایی فاقد سند، که متعلق به روستاهای کمتر از 20 خانوار، باقی مانده و در همین راستا از همه روستاییان عزیز تقاضا داریم تا ضمن همکاری با بخشداری ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه اخذسند برای املاک و اماکن روستایی، از مزایای این اسناد از جمله استفاده برای اخذ تسهیلات بانکی مختلف بهره مند شوند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.