بهروز عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی ملی در قالب پنج فقره پرونده به ارزش سه میلیارد و 400 میلیون ریال در بخش های مرکزی و کوهسار خلع ید و رفع تصرف شد.
وی اضافه کرد: امسال در مجموع 12 فقره پرونده تخریب و تصرف عدوانی شامل حصارکشی، قطع اشجار، بوته کنی، آتش سوزی عمدی و چرای غیرمجاز در مراجع قضایی سلماس تشکیل شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس همچنین گفت: در تمامی این پرونده ها رای دستگاه قضایی به نفع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس صادر شده است.
عظیمی با بیان اینکه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ملی نیازمند عزم و اراده ای همگانی است، اضافه کرد: حفظ کاربری اراضی ملی و صیانت از این اراضی یکی از الزامات توسعه همه جانبه کشور است و تحقق این امر بدون همکاری دستگاه های قضایی و انتظامی و ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف مردم امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص حفاظت از مراتع سلماس، گفت: در سال جاری 30 فقره پرونده قضایی در خصوص چرای غیرمجاز در مراتع شهرستان تشکیل شده که 29 مورد مختومه و یک مورد آن در حال رسیدگی است.
عظیمی در خصوص ساماندهی چراگاه های مرتعی برای دسترسی راحت مردم و روستاییان، افزود: برای 17 هزار و 600 واحد دامی پروانه چرا صادر و 102میلیون و 800 هزار ریال عوارض چرا از این واحدها اخذ شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس با اشاره به پرونده های تخریب ساخت و ساز غیرمجاز این شهرستان در بهار97، گفت: 4.62 هکتار از اراضی شهرستان نیز در قالب سه پرونده تخریب ساخت و ساز غیرمجاز آزادسازی شده است.
به گزارش ایرنا سلماس با داشتن 200 هزار هکتار مرتع یکی از شهرهای شمال آذربایجان غربی است.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.