جعفرصادق اسکندری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان صادرات از این گمرکات در سال گذشته 295 هزار تن کالا به ارزش 120 میلیون دلار بود.
وی ادامه داد: با این آمار میزان صادرات کالا از این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل به کشورهای مختلف از نظر حجم 42 درصد و از نظر وزنی 37 درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: مهمترین کالاهای صادراتی این استان شامل کفپوش، مصنوعات پلاستیکی، پلیمر، آبمیوه، کنسانتره و میوه هایی نظیر سیب و هندوانه است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: کالاهای صادراتی از این استان علاوه بر عراق به کشورهای ترکیه، افغانستان، گرجستان، هند، اتریش و روسیه صادر می شود.
اسکندری افزود: همچنین در این مدت 110 هزار تن کالا به ارزش 121 میلیون دلار از پایانه های مرزی آذربایجان غربی وارد شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل 142 هزار تن به ارزش 195 میلیون ریال بوده است.
وی اضافه کرد: این آمار کاهش 38 درصدی در بخش ارزش کالا و 22 درصدی در بخش وزن کالا را نشان می دهد.
وی گفت: 246 هزار تن کالا به ارزش 585 میلیون دلار انواع کالا از پایانه های این استان ترانزیت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد از نظر وزنی و 34 درصد از نظر ارزشی کالا کاهش داشته است.
به گزارش ایرنا در حال حاضر 22 پایانه مرزی در کل کشور فعال است و نزدیک به یک چهارم پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد.
آذربایجان غربی 960 کیلومتر مرز مشترک، 9 گمرک و پنج بازارچه مرزی با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان دارد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.