حجت الاسلام نظامیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متهم چهارم این پرونده نیز به اتهام معاونت در قتل به 10 سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است.
وی با اشاره به اینکه این حکم قابل اعتراض است، بیان کرد: وکلای هر سه متهم نسبت به حکم اعتراض دارند و حکم نهایی پس از اعلام نظر دیوان عالی اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام نظامیان با اشاره به خبرهای کذب منتشر شده در شبکه های اجتماعی، گفت: پرونده قتل صادق برمکی مربوط به مسایل ناموسی نبوده است.
وی ادامه داد: موضوع پرونده قتل صادق برمکی در صلاحیت دادگاه 'کیفری یک' بوده و با حضور همزمان سه قاضی به آن رسیدگی شده است؛ بر این اساس پرونده در سریع ترین زمان ممکن و در هشت ماه مورد رسیدگی قرار گرفت.
حجت الاسلام نظامیان یادآور شد: آخرین جلسه دادگاهی پرونده صادق برمکی 5.5 ساعت طول کشید و حکم پس از رسیدگی کامل به پرونده صادر شد.
به گزارش ایرنا، قاتلان صادق برمکی سال گذشته در کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شدند؛ پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود یک جسد ناشناس و سوخته در اطراف مهاباد، بلافاصله موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت و به بازپرس ویژه قتل ارجاع داده شد.
بازپرس ویژه قتل به همراه ماموران پلیس آگاهی در محل کشف جسد حاضر شدند و بازپرس نیز دستور تشخیص هویت و شناسایی قاتلان را صادر کرد.
بر اساس گفته والدین مقتول این پسر جوان در 30 شهریور سال گذشته از خانه خارج شده و برنگشته بود.
با تلاش پلیس آگاهی، دادستانی و بازپرس پرونده، قاتلانی که در قتل این جوان مشارکت داشتند در کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شدند.
صادق برمکی جوان 19 ساله مهابادی به دعوت دوستانش خانه را ترک کرد و سه روز بعد جسد سوخته وی در حومه مهاباد کشف شد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.