به گزارش ایرنا با وجود ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در راهیابی به مرحله بعدی مسابقات جام جهانی فوتبال، خیابان های اصلی شهر ارومیه به سمت جاده 'بند' با ازدحام خودروها مواجه و صدای ترقه، بوق خودروها و فریاد ' ایران - ایران' در فضای شهر طنین انداز شد.
برخی از کودکان پرچم ایران را با آبرنگ بر صورت های خود کشیده بودند و برخی دیگر نیز با برافروختن آتش در خیابان ها و جمع شدن دور آن به شادمانی و پایکوبی پرداختند.
خودروهای آتش نشانی و ماموران راهنمایی و رانندگی نیز طبق برنامه ریزی قبلی در محل حضور داشتند و ضمن هدایت مردم در شادمانی آنان سهیم شدند.
حضور اقشار مختلف مردم در کنار یکدیگر و ابراز خوشحالی برای کسب این نتیجه قابل قبول از دیگر جلوه های این جشن در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی و از جمله ارومیه بود.
در این جشن صورت ها، دست ها و کلاه ها، شیپورها و یک کلام، «دل ها» یکدست به رنگ سبز و سفید و سرخ درآمد و پرچم زیبا و پرافتخار ایران به لطف نمایش اقتدار نمایندگان شایسته فوتبال ایران، مثل همیشه بالا رفت.
کودک و بزرگ و زن و مرد در مسیر جاده بند ارومیه شیپور می زدند و لابلای صدای شیپور و تشویق مردم نیز تنها واژه ' ایران ' به گوش می رسید.
پرچم مقدس جمهوری اسلامی نیز بارها بر دستان جوانان ارومیه به اهتزاز درآمد و عکس های سلفی نیز چاشنی شادمانی جوانان در سرزمین اقوام و ادیان الهی بود.
یکی از شهروندان به خبرنگار ایرنا گفت: این بازی تاریخ ساز شد، وقتی بیرانوند دروازه بان ایران پنالتی رونالدو را گرفت، فریاد شادی از محله ما به گوش می رسید.
سید ذبیح الله امامزاده افزود: تلاش خستگی ناپذیر و جانانه بازیکنان، قلب تمام ملت ایران را شاد کرد و به یقین باید استقبالی پرشور از این عزیزان به عمل آید.
معصومه وکیلی یکی از بانوان ارومیه ای که به همراه خانواده در خودرو شخصی خود در حال شادی و نشاط بود، به خبرنگار ایرنا گفت: بازیکنان تیم ملی شادمانی را به ملت ایران هدیه دادند.
وی افزود: همسر و بچه هایم چنان به وجد آمده بودند که لحظه ای نتوانستیم در خانه بمانیم و تصمیم گرفتیم با آمدن به خیابان شادی خود را با سایر همشهری ها تقسیم کنیم.
به گزارش ایرنا جشن خیابانی مردم ارومیه و شهرهای بزرگ آذربایجان غربی بلافاصله پس از اتمام بازی شروع شد و با وجود خیل عظیم مردم و ترافیک سنگین تا چندین ساعت در خیابان های منتهی به جاده بند این شهر به طول انجامید.
تیم ملی فوتبال ایران شب دوشنبه در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 به مصاف تیم مدعی پرتغال رفت و با ارائه نمایشی غرور انگیز به تساوی یک بر یک رسید؛ تیم کشورمان با این نتیجه، چهار امتیازی شد و در عین شایستگی نتوانست راهی مرحله بعدی شود.
تیم ملی فوتبال ایران در پنج دوره حضور در جام جهانی، بهترین نتیجه را با کسب چهار امتیاز در روسیه کسب کرد؛ این تیم در جام جهانی 98 فرانسه سه امتیاز کسب کرده بود.
3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.