به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران امروز، شنبه در چهاردهمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال با نتیجه سه بر یک مقابل بلغارستان به پیروزی رسید.
در این بازی مرتضی شریفی دریافت کننده جوان تیم ملی ایران 12 امتیاز با اسپک، 2 امتیاز با دفاع روی تور، 2 امتیاز با سرویس و در مجموع 16 امتیاز به دست آورد.
همچنین سامان فائزی مدافع میانی ایران 13 امتیاز با اسپک، سه امتیاز با دفاع روی تور و در مجموع 16 امتیاز به دست آورد و با عملکرد خوب خود، نقش مهمی در پیروزی تیم ایران داشت.
در سوی دیگر میدان روزالین پنچف با کسب 16 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن تیم بلغارستان بود اما نتوانست از شکست تیم خود جلوگیری کند.
تیم ملی والیبال ایران در بازی با بلغارستان 53 امتیاز با اسپک، هشت امتیاز با دفاع روی تور، هفت امتیاز با سرویس، 30 امتیاز با اشتباه بازیکنان حریف و در مجموع 98 امتیاز گرفت.
بلغارستان هم 46 امتیاز با اسپک، پنج امتیاز با دفاع روی تور، 2 امتیاز با سرویس، 23 امتیاز با اشتباه ملی پوشان ایران و در کل 76 امتیاز به دست آورد.
برنامه آخرین روز مسابقات هفته پنجم لیگ ملت های والیبال در تهران به شرح زیر است:
** یکشنبه 3 تیر
ساعت 16:30 کره جنوبی – بلغارستان
ساعت 18:30 ایران – آلمان
به گزارش ایرنا مرتضی شریفی، کاپیتان تیم ملی نوجوانان ایران و بهترین دریافت ‌کننده والیبال نوجوانان آسیاست.
این بازیکن ارومیه ای متولد سال 1378 شهر ارومیه است که قبل از حضور در لیگ ملت های والیبال 2018 عنوان قهرمانی نوجوانان جهان را نیز در کارنامه دارد.
مرتضی شریفی با حرکات تماشایی خود در مسابقات نوجوانان 2017 آسیا مورد توجه رسانه های جهانی قرار گرفته بود.
برخی از سایت های تخصصی والیبال با انتشار ویدیویی از بازی ایران در مسابقات آسیایی نوجوانان در میانمار، حرکت های تماشایی بازیکن شماره دوازده تیم ملی ایران را مورد ستایش قرار دادند.
مرتضی شریفی در این ویدیو یک بار با دست راست و بار دیگر با دست چپ اسپک می زند؛ این حرکت تماشایی وی از چشم دنیا دور نماند و از او به عنوان یکی از استعدادهای آینده والیبال ایران یاد شده بود.
شریفی هم اکنون به همراه امیر حسین توخته، میثم صالحی و محمدرضا حضرت پور چهار بازیکن نوظهور ارومیه ای هستند که در کنار سعید معروف و میلاد عبادی پور دیگر بزرگان ارومیه ای تیم ملی ایران در لیگ ملت های والیبال هنرنمایی می کنند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.