به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز سه شنبه در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی این شهرستان افزود: امسال گروه های جهادی شامل اقشار مختلف دانش آموزی، دانشجویی، بسیج مساجد و محلات، مهندسان و جامعه پزشکی برای فعالیت در عرصه های بهداشت و درمان، کشاورزی، عمران، محرومیت زدایی و ترویج طرح های اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم روستایی خدمات رسانی می کنند.
وی با اشاره به اینکه امسال 60 روستا برای اجرای این خدمات شناسایی شده است، بیان کرد: هدف از برگزاری اردوهای جهادی بالا بردن روحیه تعاون و همکاری بین جوانان و مشارکت آنان در خدمات رسانی است.
شجاعی افزود: امسال در شیوه اجرایی اردوهای جهادی تغییراتی انجام شده است و علاوه بر روستاهای محروم شهرستان، حاشیه شهر نیز در بخش محرومیت ‌زدایی زیر پوشش قرار می گیرد.
مسوول بسیج سازندگی سپاه مهاباد نیز در این جلسه گفت: ایجاد هشت صندوق قرض الحسنه و تشکیل کارگاه های صنایع تبدیلی با پرداخت تسهیلات به 30 طرح از دیگر خدمات به مناطق محروم روستایی است.
سرهنگ جواد تقی زاده ادامه داد: سال گذشته نیز 57 طرح عمرانی با هفت میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شامل ساخت پل، ساخت مساجد، آبرسانی و طرح های غیرعمرانی از جمله توزیع بسته های معیشتی، جهیزیه و کمک مالی به خانواده های بی بضاعت انجام شده است.
وی همچنین در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی گفت: پارسال 29 طرح به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال در قالب دوره های آموزشی، فن و حرفه ای، مشاوره و تسهیلات دیگر برای مجریان طرح در مناطق محروم انجام شده است.
به گزارش ایرنا سال گذشته 700 نفر از بسیجیان در قالب 30 گروه جهادی به مناطق محروم مهاباد اعزام شده بودند، این شهرستان با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.