به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی بیان کرد: عموم مردم به مظاهر توجه ویژه ای دارند و حضور یک معتاد متجاهر در خیابان ها می تواند عملکرد موفق ماموران انتظامی در مبارزه با مواد مخدر را زیر سوال ببرد.
وی افزود: هرچند در مقایسه با آمار کشوری وضعیت آذربایجان غربی در بحث شیوع اعتیاد در جامعه مناسب تر است ولی وجود حتی یک معتاد در حکومت اسلامی قابل قبول نیست.
امام جمعه ارومیه با اشاره به تلاش های استکبار جهانی برای تولید و توزیع مواد مخدر، گفت: منابع مالی تروریست ها از طریق قاچاق مواد مخدر تامین می شود.
وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت روحانیت باید در امر فرهنگ سازی برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود، افزود: طبق بررسی های انجام شده اعتیاد در خانواده هایی که ایمان ضعیفی دارند، شایع تر است.
حجت الاسلام قریشی با اعلام اینکه طبق آمار موجود بیش از 50 درصد زندانیان به نوعی با مواد مخدر در ارتباط هستند، گفت: عاری کردن جامعه از اعتیاد می تواند نقش بسزایی در کاهش آمار زندانیان و مشکلات ناشی از آن داشته باشد.
در ادامه این دیدار فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اعلام اینکه کشت شاهدانه در استان به صفر رسیده است، بیان کرد: سال 1390 در بیش از 320 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی شاهدانه کشت شده بود که در همان سال شناسایی و منهدم شد.
سردار ناصر اصلانی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در سال 1396 نسبت به سال 1395 بیش از 36 درصد افزایش یافته یافت، افزود: در سال گذشته بیش از 22 تن انواع مواد مخدر و 50 تن پیش ساز مواد مخدر صنعتی در آذربایجان غربی کشف شد.
وی از دستگیری چهار هزار و 458 قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 1396 بیش از 19 هزار معتاد دستگیر شدند و 96 باند توزیع مواد مخدر متلاشی شد.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نرخ متوسط شیوع اعتیاد در کشور را 5.5 عنوان کرد و ادامه داد: این نرخ در آذربایجان غربی 2.5 بوده و وضعیت استان نسبت به متوسط کشوری مطلوب تر است.
وی گفت: هرچند تعداد زندانیان زن در آذربایجان غربی در مقایسه با زندانیان مرد بسیار کم است ولی بیش از 50 درصد بانوان زندانی در آذربایجان غربی درگیر مواد مخدر هستند.
سردار اصلانی از مصادره بیش از 70 میلیارد ریال از اموال قاچاقچیان مواد مخدر طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در همین راستا کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان به ریاست دادستان آذربایجان غربی تشکیل شده است تا به نوعی مانع از فعالیت قاچاقچیان شود.
وی همچنین با اشاره به فعالیت 55 سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: این رقم در سال 1395، 33 سمن بود.
به گزارش ایرنا همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر بیش از 160 برنامه در این حوزه در آذربایجان غربی برگزار می شود؛ همچنین شنبه، دوم تیرماه بیش از پنج تن انواع مواد مخدر در این استان منهدم خواهد شد.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.