به گزارش ایرنا، این جشنواره با حضور میهمانان ویژه از جمله محمدعلی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و حسین تاجیک، معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر مسوولان کشوری و استانی آغاز به کار کرد و تا اول تیر ماه ادامه می یابد.
بر پایی 40 غرفه از محصولات و صنایع بومی - محلی اشنویه در این جشنواره و برگزاری نشست های مختلف و بازدید از مناطق گردشگری از بخش های مختلف این جشنواره ملی است.
شناساندن ظرفیت های اشنویه به صورت عام و معرفی محصولات باغی مانند گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین هدف های برگزاری این جشنواره است.
برگزاری نشست های اقتصادی با افراد سرمایه گذار و توانمند و چهره های برتر، دعوت از مسوولان دولتی و بازدید از مکان های گردشگری از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره است.
پیش از آغاز مراسم معاون رییس جمهوری در امور مجلس با حضور در مزار شهدای اشنویه به روح پاک این شهیدان ادای احترام کرد.
به گزارش ایرنا سومین دوره جشنواره ملی گیلاس از امروز در شهر اشنویه آغاز شد و تا اول تیر ماه ادامه می یابد؛ این شهرستان با 74 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ارومیه قرار دارد.
اشنویه در نخستین سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد هجوم دشمنان قرار گرفته بود و عملیات آزادسازی این شهرستان مرزی توسط قرارگاه علمیاتی شمال غرب کشور در شهریور سال ۱۳۶۰ به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و شهید مهدی باکری انجام شد.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.