محمود نجفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین کتابت آیات نورانی کتابت قرآن کریم برای دومین سال متوالی شب گذشته به همت انجمن خوشنویسان این شهرستان و به مناسبت گرامیداشت شب های قدر، سه ساعت طول کشید.
وی ادامه داد: در این آیین هنرمندان خوشنویس تکاب با درجه های هنری ممتاز و فوق ممتاز بخش هایی از آیات نورانی قرآن کریم را در سبک های مختلف خوشنویسی از جمله نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و سیاه مشق کتابت کرده و بیش از 60 اثر فاخر خوشنویسی قرآنی خلق کردند.
وی بیان کرد: آثار قرآنی هنرمندان خوشنویس تکاب علاوه بر ارائه در نمایشگاه های فردی و گروهی خوشنویسی در تکاب و سایر شهرستان ها، به صورت مجموعه ای از آثار در قالب یک مجلد منتشر می شود.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در هفته قرآن کریم در تکاب ادامه داد: مراسم کتابت آیات قرآن کریم بخشی از برنامه های جشن قرآن است که هرساله در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: امسال 10 برنامه فرهنگی و هنری در قالب جشن قرآن از جمله محفل انس با قرآن، اجرای نمایش و شعرخوانی با موضوع قرآن و عترت، اکران فیلم های انیمیشن قرآنی، کتابت آیات قرآن و نشست های تفسیر و تدبّر در تکاب برگزار شد.
وی بیان کرد: پس از پایان کتابت آیات قرآن کریم از هنرمندان برجسته عرصه خوشنویسی تکاب تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، تکاب در زمینه هنر خوشنویسی از شهرهای مطرح کشور است و در کنار شهر قزوین از قطب های اصلی تولید آثار فاخر و ماندگار خوشنویسی به شمار می رود.
اکنون بیش از 60 هنرمند خوشنویس برجسته با درجه های مختلف هنری در تکاب فعالیت می کنند و انجمن خوشنویسان این شهرستان از تشکل های فعال هنری استان آذربابجان غربی است.
تاکنون چند هنرمند خوشنویس با درجه استادی از جمله مرحوم 'اباصلت صادقی' از تکاب به جامعه هنری کشور معرفی شده اند و آثار هنری خوشنویسان تکاب در نمایشگاه های معتبر استانی و کشوری به نمایش درآمده است.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربابجان غربی واقع شده است.
7514/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.