به گزارش ایرنا تا ساعاتی دیگر ملت ایران نیز همراه با میلیون ها انسان حقیقت طلب در کشورهای مختلف جهان در این راهپیمایی دشمن شکن شرکت کرده و با آرمان های امام راحل تجدید میثاق می کنند.
علما و صاحب نظران آذربایجان غربی نیز ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در این راهپیمایی، معتقدند که امسال حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این آیین باید پرشورتر از سال های گذشته برگزار شود.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به خبرنگار ایرنا گفت: روز قدس، تجلی حمایت از تمامی مظلومان جهان است و حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی موجب ناامیدی رژیم صهیونیستی و آمریکا می شود.
آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری با اشاره به اینکه ابتکار امام راحل در نامگذاری روز جهانی قدس بدون تردید در سرنوشت مردم فلسطین تاثیرگذار خواهد بود، افزود: مساله روز قدس و اهمیت آن امروزه بیش از هر زمان دیگری برای همگان آشکار شده است و تمامی ملت های آزادی خواه شرکت در این آیین را وظیفه خود می دانند.
وی ادامه داد: امسال آمریکا با انتقال سفارت خود به فلسطین به نوعی به مسلمانان جهان دهن کجی کرد و بر همین اساس برای پاسخ به این اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی مسلمانان باید حضوری گسترده تر در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.
وی افزود: ملت مسلمان ایران با حضور در این راهپیمایی ثواب روزه خود را مضاعف کرده و به سفارش امیرالمومنین(ع) مبنی بر حمایت از مظلومان عمل می کنند.
مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت آذربایحان غربی نیز گفت: دشمنان باید بدانند که قدس قلب تپنده جهان اسلام بوده و حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس نشان می دهد که فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است.
ماموستا عبد الرحمن محمدپور افزود: حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس پاسخی محکم به اقدامات اخیر آمریکا و اسراییل بوده و وظیفه هر ایرانی و انسان آزادی خواه است.
وی روز قدس را تجلی وحدت مسلمانان دانست و افزود: روز جهانی قدس وحدت مسلمانان جهان را تقویت کرده و آنان را برای رسیدن به یک هدف مشترک در کنار هم قرار داده است.
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی نیز گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مساله فلسطین فراموش شده بود اما پس از انقلاب و با ابتکار امام راحل در نامگذاری روزی به نام قدس، در حقیقت مساله فلسطین احیا و مبارزه با اسراییل به نهضتی بزرگ تبدیل شد.
حجت الاسلام صفدر محمدی افزود: بدون تردید شرکت مسلمانان در این روز هراس رژیم صهیونیستی را مضاعف و مسیر پیروزی مردم فلسطین را هموارتر می کند.
حجت الاسلام محمدی ادامه داد: امروز روز قدس تا دورترین نقاط جهان و حتی کاخ سفید راه یافته است چنانکه در این روز ملت های مسلمان و غیرمسلمان در اعتراض به رژیم صهیونیستی در راهپیمایی شرکت می کنند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری هم با تاکید بر اینکه روز قدس امسال باید با شکوه بیشتری برگزار شود، گفت: در این روز که یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به شمار می رود، مردم آزادی خواه از هر قوم و نژادی به حضور در راهپیمایی مکلف شده اند.
آیت الله عسگر دیرباز ادامه داد: دشمنان و به ویژه رژیم صهیونیستی برای شرکت نکردن ملت های مسلمان در این راهپیمایی ثانیه شماری کرده و رسانه هایشان مدام خبرهای این روز را دنبال می کنند؛ بر همین اساس حضور در این راهپیمایی، گامی برای نابودی رژیمی است که امام راحل آن را غده سرطانی نامیدند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شاید برخی چنین تصور کنند که حضورشان در راهپیمایی روز قدس تاثیری چندانی ندارد اما باید گفت شرکت هر فرد ایرانی و‌ هر فرد مسلمان تیری زهرآگین به سوی یک رژیم جعلی است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: راهپیمایی روز قدس امسال باید پرشورتر از سال های قبل برگزار شود زیرا انتقال سفارت آمریکا به اسراییل حساسیت مسلمانان جهان را بیشتر کرده است.
نادر قاضی پور، اتحاد عربستان و آمریکا علیه مردم مظلوم فلسطین و طراحی فتنه های مختلف در منطقه را نیز از عوامل دیگری دانست که مردم آزادی خواه را به شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس سوق می دهد.
قاضی پور خروج آمریکا از برجام و بدعهدی این کشور را از دیگر عاملی ذکر کرد که موجب حضور گسترده مردم در راهپیمایی خواهد شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس در 80 کشور جهان برگزار می شود، افزود: امسال این راهپیمایی شاهد حضور گسترده ملت های جهان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، امسال علاوه بر اینکه هفتادمین سالروز اشغال سرزمین فلسطین است، شاهد آن هستیم که بیت المقدس، سرزمین مورد احترام همه مسلمانان برخلاف تمام مقررات و قوانین بین المللی از سوی آمریکا به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی شناخته شده است.
8135 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.