محمدرضا صادقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عقاب طلایی زخمی که از ناحیه بال چپ دچار شکستگی شده بود، پس از پیدا شدن و رسیدگی توسط محیط بانان در منطقه تکاب تحت مداوا قرار گرفت و بال زخمی پرنده ضدعفونی و آتل بندی شد.
وی با بیان اینکه اقدام به موقع محیط بانان مانع از تلف شدن این پرنده شد، بیان کرد: عقاب طلایی زخمی در حال مرگ، پس از مایه کوبی و واکسیناسیون در حال طی مراحل بهبودی است که در صورت ترمیم شکستگی بال و کسب توانایی پرواز به دامان طبیعت باز می گردد.
وی همچنین از نجات یک پهله جوجه شاه بوف در تکاب خبر داد و اضافه کرد: این جوجه شاه بوف 2 ماهه در اطراف یک منزل مسکونی در محله شریف آباد تکاب شناسایی و توسط یگان حفاظت محیط زیست زنده گیری شد.
وی اضافه کرد: این شاه بوف در هنگام زنده گیری سالم و بدون بیماری بود اما توانایی پرواز نداشت.
وی گفت: اکنون این جوجه شاه بوف هم زیر مراقبت محیط بانان قرار دارد و در صورت کسب توانایی پرواز در زیستگاه مناسب خود رها سازی می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب همچنین بیان کرد: پنج صیاد متخلف پیش از اقدام به صید ماهی در رودخانه های اطراف این شهرستان توسط یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شدند.
صادقیان افزود: از این متخلفان 500 متر تور دامی و یک رشته تور سالیک کشف و ضبط شد و پرونده آنان برای رسیدگی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.
وی بیان کرد: سال گذشته بیش از 40 شکارچی و صیاد متخلف در شهرستان تکاب شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا، شهرستان تکاب زیستگاه بیش از 30 نوع پرنده شکاری و زینتی از جمله عقاب طلایی، شاهین، سارگپه، سهره، شاه بوف، چکاوک، تیهو، بلدرچین، کبک و ترلان است.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.