به گزارش ایرنا علیرضا رادفر شامگاه شنبه در نشست صمیمی با شعرا و اهل قلم ارومیه افزود: شعر نعمت بزرگی در دست شاعران است زیرا می توانند حرف های نگفته مردم را در جامعه بیان کنند.
وی با تاکید بر اینکه اشعار باید قریحه و ذوق هنری را در جامعه رواج دهد، بیان کرد: رواج هنر انقلابی در جامعه و حفظ جایگاه شعرا از اهداف ماست تا تلاشگران این عرصه بتوانند اهداف و ارزش های انقلابی و اسلامی را تبیین و گسترش دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز گفت: اغلب شعرهای شعرای استان بیانگر مفاهیم و معانی عمیق قرآنی و عرفانی و شهادت است.
حجت الاسلام ناصر خدایاری ادامه داد: شعرهای انقلابی ما را به یاد کسانی می اندازد که با اقتدار و عظمت از جان و مال خود گذشتند و از خاک و ناموس این وطن پاسداری کردند.
وی اضافه کرد: همه هنرها نشانه هایی برای رسیدن به معبود الهی هستند و باید بدانیم که هنر، روحیه بخش است و انسان را به تکاپو وا می دارد.
وی بیان کرد: در دنیای امروز زبان شعر تاثیر غیرقابل وصفی در رواج اهداف انقلاب دارد و شعر و هنر انقلابی در حوزه انقلاب و مفاهیم قرآنی و همچنین در سایر زمینه ها تاثیر چشم گیری دارد.
به گزارش ایرنا در این مراسم 120 نفر از شاعران ارومیه حضور داشتند و در ادامه شاعران جوان به شعرخوانی در وصف ماه رمضان، ارتحال امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی پرداختند و از چند تن از شاعران برگزیده استان تجلیل شد.
8135 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.