میرعلی اکبر بنی هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اشنویه افزود: اصلاح و تربیت زندانیان با توانمندسازی مددجویان و فرهنگ پذیرش آنان پس از آزادی درآمیخته است.
وی افزود: سال گذشته 500 هزار نفر ساعت آموزش در قالب 179 کارگاه برای زندانیان استان برگزار شد و اکنون یک سوم زندانیان در قالب صنایع دستی شاغل هستند ولی این شاغل بودن تا زمانی است که تحت حمایت زندان هستند.
بنی هاشمی در رابطه با میزان جمع آوری کمک های مردمی، افزود: تاکنون 2 باب مغازه و پنج میلیارد و 600 میلیون ریال وجه نقد و تعهد واگذاری 2 قطعه زمین از سوی شوراها و خیران به ستاد دیه واگذار شده است.
وی گفت: 492 زندانی مالی واجد شرایط در این استان وجود دارد و بیش از 300 میلیارد ریال برای آزادی این تعداد زندانی لازم است.
بنی هاشمی افزود: سال گذشته 301 نفر از زندانیان آزاد شدند و مبلغ مورد نیاز برای این آزادی بالغ بر 230 میلیارد ریال بود که 37 درصد این مبلغ را شاکیان گذشت کردند و مبلغی را هم ستاد دیه کمک کرد و بانک ها نیز سهیم بودند.
وی گفت: سال گذشته در شهرستان اشنویه هشت نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که مبلغ مورد نیاز برای این آزادسازی پنج میلیارد و 700 میلیون ریال بود که 40 درصد از این مبلغ با رضایت شاکیان و 45 درصد با کمک بانک ها و مبلغی هم ستاد دیه تامین شد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی افزود: امسال 9 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در این شهرستان نیازمند یاری سبز هستند و مبلغ مورد نیاز برای آزادی این زندانیان 6 میلیارد 500 میلیون ریال است.
فرماندار اشنویه نیز گفت: نوع دوستی و خیّر بودن مردمان اشنویه همواره زبانزد بوده است و امیدواریم این فرهنگ خوب و حسنه پابرجا بماند.
اسعد خضری گفت: شب گذشته به همت مردم و خیران، مسئولان و ورزشکاران 750 میلیون ریال به صورت نقدی و 140 میلیون ریال به صورت تعهد برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در اشنویه جمع آوری شد.
به گزارش ایرنا سریع ترین نقاش آسیا 50 تابلو نقاشی در این مراسم اهدا کرد؛ اشنویه در جنوب آذربایجانعربی واقع است و بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.
9870/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.