احد مهدوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال میزان پیشرفت فیزیکی پتروشیمی میاندوآب به حدود 95 درصد می رسد که تحویل پیش راه انداز خواهد شد و پس از این مرحله راه اندازی اولیه آن آغاز می شود.
وی بیان کرد: این طرح در بخش مهندسی و طراحی 94 درصد، در بخش تدارکات 76 درصد، بخش ساختمان 65 درصد و در نصب و راه اندازی نیز 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مهدوی با تاکید بر اینکه پیشرفت طرح متناسب با اعتبار جذب شده و مجموع اعتبار این طرح پنج هزار میلیارد ریال است، بیان کرد: ساخت پتروشیمی میاندوآب بدون مشکل مالی در حال پیشرفت است.
مدیرعامل پتروشیمی میاندوآب ادامه داد: این مجتمع صنعتی سالانه 175 هزار تن پلی اتیلن سنگین تولید خواهد کرد.
مهدوی با بیان اینکه تولیدات پتروشیمی از مجموعه محصولات پلیمری است، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت تولیدات محصولات پلیمری در کشور بیش از نیاز داخلی است، بر این اساس بازار هدف این محصولات، کشورهای خارجی است.
وی ادامه داد: پلی اتیلن سنگین در ساخت انواع لوله پلاستیکی در صنایع کشاورزی، وسایل پلاستیکی در صنایع غذایی، انواع مخازن آب و مواد شیمیایی، ساخت لوازم خانگی و بهداشتی، لوازم ورزشی و انواع نایلون ها کاربرد دارد.
وی همچنین با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی میاندوآب طوری طراحی شده که هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی نخواهد داشت، گفت: نحوه تولیدات محصولات پلیمری به گونه ای است که ماده خروجی و زایدی ندارد.
مهدوی یادآور شد: محل تامین آب پتروشیمی از منابع آب منطقه ای است که البته پس از مصرف، دوباره تصفیه می شود و برای استفاده به چرخه مصارف کشاورزی و صنعتی برمی گردد.
وی با بیان اینکه بیشتر تجهیزات خارجی پتروشیمی خریداری شده است، افزود: بازگشت احتمالی برخی محدودیت ها و تحریم ها تاثیری در روند پیشرفت طرح مجتمع پتروشیمی میاندوآب نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه متخصصان ایرانی طرح های بزرگتری را در اوج تحریم های گذشته به اتمام رسانده اند، افزود: توافق برجام موجب تسریع در پیشرفت ساخت مجتمع پتروشیمی میاندوآب شد و در واقع اقدامات اساسی برای اتمام این طرح انجام شده است.
مهدوی همچنین اضافه کرد: نصب و راه اندازی تجهیزات خریداری شده نیز سال هاست در کشور توسط متخصصان داخلی و بومی انجام می شود و از این جهت نیز مشکلی وجود ندارد.
وی همچنین بیان کرد: اکنون در مرحله ساخت و راه اندازی حدود 450 نیروی پیمانکاری مشغول بکار هستند که پس از راه اندازی مجتمع در مجموع برای 300 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.
به گزارش ایرنا مجتمع پتروشیمی میاندوآب معروف به واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت تولید 175 هزار تن با سرمایه پنج هزار میلیارد ریال در مسیر جاده میاندوآب - شاهیندژ در حال ساخت است.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.