بهزاد عبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تعویض اسناد دفترچه ای و صدور سند تک برگ در برنامه پنج ساله ششم توسعه یکی از ملزومات قانونی است که با هدف تثبیت مالکیت اراضی و واحدهای مسکونی انجام می شود.
وی با اشاره به مهمترین مزایای این طرح، بیان کرد: این اسناد دارای ایمنی بالایی نسبت به اسناد قبلی بوده و موارد امنیتی به کار رفته در این اسناد باعث می شود تا جعل این اسناد بسیار مشکل شود.
وی اضافه کرد: پالایش اسناد مالکیت، به دست آوردن آمار دقیقی از اسناد شهرستانی، رفع مشکلات در اسناد، بهره مندی از نقشه های یوتی ام (UTM) و سهولت در تعیین وضعیت مکانی املاک از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.
مسوول روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی بیان کرد: هزینه تعویض اسناد دفترچه ای و صدور سند تک برگی 500 هزار ریال بوده و در کمتر از 2 روز اسناد آماده می شود و به دست صاحبان املاک می رسد.
عبادی ادامه داد: شهروندان و صاحبان اسناد دفترچه ای در اسرع وقت نسبت به تعویض دفترچه های خود اقدام کنند تا برای تمامی املاک و زمین های این شهرستان سند تک برگ کاداستر صادر شود.
به گزارش ایرنا 225 دفتر اسناد رسمی و 220 دفتر ازدواج و طلاق در آذربایجان غربی فعالیت دارد و به واسطه احراز هویت دیجیتال و الکترونیکی شدن انواع خدمات، جلوی هرگونه سوء استفاده و دستکاری در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد تک برگی نیز به صفر رسیده است.
حدود یک میلیون و 300 هزار سند دفترچه ای منقوله دار در آذربایجان غربی صادر شده است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.