محمد اقوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی ارومیه این میزان نقره قاچاق را حین بازرسی از خودروهای عبوری از مسافر یک دستگاه اتوبوس کشف کرده و پرونده را به شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع داده بودند.
وی بیان کرد: در سال جاری 2 پرونده قاچاق نقره در آذربایجان غربی کشف شده و قاچاقچیان پس از ارجاع به تعزیرات حکومتی به پرداخت نزدیک به سه میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.
به گزارش ایرنا مرزی بودن آذربایجان غربی از یک سو و وجود پنج پایانه مرزی فعال از سوی دیگر این استان را به محل تردد و سوء استفاده قاچاقچیان کالا و ارز تبدیل کرده است.
آذربایجان غربی در شمالغربی ایران قرار دارد و از شمال به جمهوری آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) و ترکیه، از مغرب به کشورهای ترکیه و عراق، از شرق به آذربایجان شرقی و استان زنجان و از جنوب به استان کردستان محدود است.
طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این استان در حدود 967 کیلومتر بوده به طوری که این استان از طرف شمال نزدیک به 149 کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خود مختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب نزدیک به 566 کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف مغرب نزدیک به 252 کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.