پروفسور انریک گیسبرت (Enric Gisbert) روز دوشنبه در حاشیه این همایش بین المللی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارومیه افزود: خروجی این همایش قابل انتقال به فعالان صنعت آبزی پروی، پرورش لاروی ماهی و حلزون صدفی است.
وی با اشاره به اینکه آرتمیا به عنوان ریزترین ماده غذایی برای تغذیه لاروی ماهی در صنعت آبزی پروی و کشاورزی کاربرد دارد، اضافه کرد: لاروی کالچر/Larviculture/ یا تولید و پرورش لاروی ماهی یا حلزون صدفی یک شاخه تخصصی از شیلات است که کاربردهای نوین آرتمیا در آن طی این همایش به بحث گذاشته شد.
وی اضافه کرد: یافته های دانشگاهی مرتبط با پرورش لاروی ماهی، روش های تحقیقی مربوط به تغذیه لاروی ها، چالش های پیش روی تولید کوچکترین جانداران مهره دار و نقش آرتمیای غنی شده در تغذیه لارو ماهیان خاویاری در این همایش تخصصی مورد تبادل نظر قرار گرفت.
وی ادامه داد: این همایش همچنین فرصتی برای همکاری محققان ایرانی و خارجی است تا با هدف توسعه صنعت آبزیان، جدیدترین یافته های علمی را برای دستیابی به دیدگاه های آکادمیک جامع به اشتراک بگذارند.
به گزارش ایرنا همایش ملی و کارگاه بین المللی غذای زنده (آبزیان) از 22 اردیبهشت در ارومیه آغاز شده است و امروز، 24 اردیبهشت با حضور محققان ملی و بین المللی پایان یافت.
52 مقاله داخلی و هشت مقاله محققان خارجی از کشورهای ترکیه، اسپانیا، بلژیک و ویتنام به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که 12 مقاله به صورت شفاهی و چندین مقاله به صورت پوستر در این همایش ارائه شد.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.