میرعلی اکبر بنی هاشمی روز یکشنبه در حاشیه نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از انتقال مالکیت این مغازه به ستاد دیه، عواید حاصل از آن به بهترین شکل ممکن برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: اهدای این مغازه توسط شورای اسلامی شهر ارومیه در آستانه ماه مبارک رمضان، آغاز بسیار خوبی برای اجرای طرح های گلریزان در این ماه مبارک است.
وی بیان کرد: در حال حاضر 492 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های آذربایجان غربی در حال سپری کردن دوره محکومیت خود هستند و در صدد هستیم با کمک های خیران، گذشت شاکیان و همراهی مردم، تعداد زیادی از آنان را آزاد کنیم.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی ادامه داد: این تعداد زندانی 400 میلیارد ریال بدهی از جمله بدهی مالی غیرکلاهبرداری، نفقه، دیه و مهریه پرداخت نشده دارند.
بنی هاشمی گفت: در سال گذشته 301 نفر زندانی جرائم غیرعمد با میزان بدهی 236 میلیارد ریالی از زندان های آذربایجان غربی آزاد شدند که امیدواریم این تعداد در سال جاری بیشتر شود.
به گزارش ایرنا ستاد دیه آذربایجان غربی از سال 1378 تاسیس شده و تا به امروز چهار هزار و 809 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد اعم از زندانیان با جرائم مالی غیر کلاهبرداری، عجز از پرداخت دیه غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی، مهریه، نفقه و حوادث کارگاهی را آزاد کرده است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.