جعفرصادق اسکندری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای 130 نفری این اتحادیه در سال گذشته بخشی از محصولات کشاورزی این استان به ارزش 533 میلیون دلار را صادر کردند که نسبت به سال 1395 از نظر ارزش 15 درصد افزایش داشت.
وی با اشاره به نقش اتحادیه صادراتی محصولات کشاورزی در عرضه محصولات فرآوری شده استان، ادامه داد: مقصد صادراتی اعضای این اتحادیه کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع (CIS) است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته 175 هزار تن از سیب درختی آذربایجان غربی به ارزش 85 میلیون دلار از طریق گمرکات استان صادر شد که در مقایسه با صادرات 61 هزار تنی سال 1395 افزایش چشمگیر داشت.
وی با تاکید بر تشکیل اتحادیه های جدید صادراتی در این استان مرزی، افزود: تشکیل اتحادیه صادرات سنگ و فرآورده های معدنی استان نیز در دستور کار قرار دارد.
وی به فعالیت‎های اتحادیه ملی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: اتخاذ جهت‌ گیری‎های کاری و تخصصی، تدوین برنامه‎های راهبردی و عملیاتی برای محقق ساختن اهداف تجاری و شناسایی موانع قانونی گسترش فعالیت‎های اقتصادی و تجاری و کمک به رفع آنها از جمله اقدامات این اتحادیه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ایجاد همبستگی و یکپارچگی بین بنگاه‎ها و جلوگیری از ایجاد رقابت مخرب بین آنان را از جمله وظایف اتحادیه‎های تجاری خواند و گفت: اتحادیه‎ها در اصلاح قوانین و کمک به بهبود کیفیت آنها نقش مهمی دارند.
اسکندری با تاکید بر تحقق شعار سال، اضافه کرد: سیاست ‌گذاری ممنوعیت واردات کالا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و به استان‎ها ابلاغ شده است و در این زمینه بخش‎های استانی توان و اجازه فعالیت مستقل ندارد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی ﺑﻪ دﻟﯿﻞ وﺿﻌﯿﺖ اﻗﻠﯿﻢ و آب و ﻫﻮای مناسب، زمین های حاصل خیز و به ویژه دشت های آبرفتی در شمال، مرکز و جنوب استان و همچنین مراتع ییلاقی در ارتفاعات غربی استان ﯾﮑﯽ از ﻗﻄﺐﻫﺎی ﻣﻬﻢ ﮐﺸﺎورزی در زمینه زراعت، باغداری و دامداری ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽﺷﻮد.
ﺑﺮﺣﺴﺐ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺴﺎﻋﺪ اﻗﻠﯿﻤﯽ و ﭘﺘﺎﻧﺴﯿﻞ آﺑﯽ و ﺧﺎﮐﯽ اﺳﺘﺎن، اﻣﮑﺎن ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ در ﺗﻤاﻣﯽ ﺑﺨﺶﻫﺎی ﮐﺸﺎورزی در آذربایجان غربی وﺟﻮد دارد و این استان در ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺑﺴـﯿﺎری از ﻣﺤﺼـﻮﻻت ﻋﻤﺪه زراﻋﯽ، ﺑﺎﻏﯽ، دام و ﻃﯿـﻮر و آﺑﺰی ﭘﺮوری ﺣﺎﺋﺰ ﺟﺎﯾﮕﺎه مناسبی در ﺳﻄﺢ ﮐﺸﻮر است.
3072/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.