به گزارش ایرنا قاسم جلیل نژاد روز شنبه در آیین کلنگ زنی مجتمع ICT و مرکز داده آذربایجان غربی افزود: توسعه زیرساخت های ارتباطی برای بهره مندی یکهزار و 852 روستای استان از اینترنت پرسرعت فراهم شده و باقی روستاهای بالای 20 خانوار نیز تا پایان سال جاری از این بستر بهره مند می شود.
وی اضافه کرد: همچنین یکهزار و 138 روستای استان از تکنولوژی اینترنت پرسرعت 4G برخوردار است.
وی ادامه داد: زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: برای خدمات رسانی مناسب و تحقق دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید 50 دستگاه خودپرداز / ATM/ در روستاهای این استان نصب شده است.
جلیل نژاد بیان کرد: ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات، رسیدگی به مطالبه های مردم، شناسایی نیازها و مشکلات در جامعه از اهم سیاست های این اداره کل به شمار می رود.
وی در خصو طرح مجتمع ICT و مرکز داده آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت 2 هزار و 100 متر مربع با زیر بنای 6 هزارو 200 متر مربع در هفت طبقه با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال آغاز شد.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی بیان کرد: این مجتمع با هدف ارائه مطلوب خدمات دستگاه های استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت متمرکز و همچنین پاسخگویی سریع به مردم درراستای برقرای کامل دولت الکترونیک احداث می شود.
به گزارش ایرنا در سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیر مجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.