مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استان آذربایجان شرقی گفت: 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت برق بهره مند هستند. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، تقی کرمی در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها در هریس افزود: در دولت تدبیر و امید 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت برق، بیش از 1330 روستای بالای 70 خانوار از اینترنت پرسرعت و 94 درصد روستاهای استان بالای 30 خانوار از گاز  برخوردار شدند.

وی گفت: در این دولت همچنین در سال 92 تا 97 شاهد پرداخت چهار هزار و 910 میلیارد ریال به حساب دهیاران و و همچنین 69 میلیارد ریال نیز به حساب روستاهای فاقد دهیار در استان بودیم که در این میان سهم شهرستان هریس از این محل اعتباری یک میلیارد و 210 میلیون ریال می باشد. 

کرمی به حمایت از تولیدات و کالاهای داخلی و عمل به شعار سال نیز اشاره کرد و افزود: در استان اذربایجان شرقی 1912 دهیاری وجود دارد که برای خرید کالاها و ملزومات مورد نیاز باید اولویت اصلی را خرید کالاهای ایرانی و ملی قرار دهند. 

وی برندسازی کالاها و تولیدات روستائی را نیز در جهت ایجاد اشتغال در روستاها مهم عنوان کرد و افزود: در این زمینه دولت قدم‌های مثبتی انجام داده که امیدواریم در آینده شاهد نهادینه شدن این حرکت مهم و اشتغالزای روستائیان در استان باشیم. 

 علی محمودی، فرماندار هریس نیز در ادامه این جلسه از مهمترین وظایف شوراها را انتخاب فردی اصلح و امین به عنوان شهردار در شهر و دهیار در روستاها عنوان و بر ضرورت توجه ویژه شوراها به این موضوع تأکید کرد.    
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.