به گزارش ایرنا عبدالله چمن گلی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: 60 سمن از این تعداد در حال حاضر دارای اعتبارنامه بوده و مابقی در حال گرفتن اعتبار نامه، در دست بررسی یا انجام مراحل دریافت مجوز است.
وی با بیان اینکه اعتبار 300 میلیون ریالی سازمان های مردم نهاد این استان در سال 1392 به پنج میلیارد ریال در سال 1396 رسید، ادامه داد: همزمان با گرامیداشت هفته جوان 500 برنامه فرهنگی، ورزش و هنری در بین جوانان سراسر این استان اجرا می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: رونمایی از ۱۲ طرح ویژه کارآفرینی و اشتغالزایی، برگزاری نشست مشترک با جوانان و راه اندازی پیاده رو جوانان با هدف نمایش تولیدات و محصولات جوانان از اهم برنامه های هفته جوان سال جاری است.
وی ادامه داد: تجلیل از ۱۹ جوان برتر و نخبه استان، برگزاری همایش و نشست با جوانان موفق، برگزاری کارگاه های آموزشی ازدواج و کارآفرینی و نامگذاری خیابانی به نام جوانان از دیگر برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان در هفته جوان است.
چمن گلی بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت عظیم جوانان توانمند ایران اسلامی زمینه ساز دستیابی به بالندگی و موفقیت های ارزشمند و غرورآفرینی است که در هر برهه ای از زمان موجب اعتلا، اقتدار و سربلندی میهن عزیز اسلامی می شود.
وی با اشاره به اینکه توجه به بخش جوانان از اولویت های ماست، ادامه داد: استفاده از جوانان در اجرای امورات و برون سپاری امورات برای استفاده از فکر و ایده جوانان از برنامه های مهم این اداره کل است و در سال جاری نیز بسیاری از برنامه های به دست همین جوانان در سازمان های مردم نهاد انجام می شود.
وی ادامه داد: کشف صحیح و بارور کردن این استعدادها به منظور بهره وری شایسته از توانمندسازی جوانان در عرصه های مهم علمی و فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی وظیفه خطیری به شمار می رود که بر عهده هدایتگران این وادی است.
وی ابراز امیدواری کرد تا جوانان و نوجوانان ولایتمدار استان با عزمی ملی و راسخ در سال جدید با روحیه ‌ای سرشار از امید و تلاش و همت والایشان در راستای تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی و دولت خدمتگزار گام بردارند.
به گزارش ایرنا، تدبیر دولت یازدهم برای افزایش مشارکت های اجتماعی در سال های اخیر در حالی بر شیوه های متداولی چون توسعه سازمان های مردم نهاد یا سمن ها متمرکز است که رشد کمی این سازمان ها به عنوان دستاورد ناملموس دولت تدبیر و امید، باروری آنها را در مراحل بعدی نوید می دهد.
اسلام تشکیل اجتماعاتی در قالب حلقه های معرفتی و حضور در مسجد را به عنوان یکی از راهکارها جهت تقویت جامعه اسلامی معرفی کرده است؛ علوم روز نیز بر وجود اجتماعات و همکاری در کارها تاکید دارد زیرا تقویت جامعه در همکاری آحاد جامعه با یکدیگر شکل می گیرد.
بر این اساس جامعه امروزی در حال تجربه سبک جدیدی از زندگی با استفاده از ابزارهای نوین است و این سبک نشات گرفته از حضور مردم در مدیریت فضاهای اجتماعی است؛ فعالیت هایی که در قالب مجموعه های مردم نهاد با عنوان سمن یا NGO ظهور می یابد.
جوان ایرانی امیدواری و آینده سازی، جوان ایرانی مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی، جوان ایرانی اقتدار و عشق به وطن، جوان ایرانی مهارت افزایی - کارآفرینی و عشق به وطن، جوان ایرانی معنویت و انتظار، جوان ایرانی خانواده و محیط زیست، جوان ایرانی سلامت ورزش و نشاط اجتماعی اسامی روزهای هفته جوان(۸ تا ۱۴ اردیبهشت) است.
روز جوان روزی است که در تقویم کشورهای مختلف برای جوانان نامگذاری شده ‌است؛ در جمهوری اسلامی ایران 11 شعبان، روز میلاد حضرت علی‌اکبر، فرزند امام حسین (ع) و در کشورهای دیگر روز 21 آگوست توسط سازمان ملل به عنوان روز جوان در نظر گرفته شده ‌است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.