به گزارش ایرنا مدیر مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد ماکو در آئین افتتاح این نمایشگاه، گفت: 35 فعال بخش صنعت ساختمان و معماری از آذربایجان غربی در این نمایشگاه حضور دارند.
ابراهیم جلیلی افزود: شرکت کنندگان انواع محصولات دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه، سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان، مصالح اولیه ساختمانی، بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، نما و پوشش های خارجی، لباس و ایمنی در ساختمان و صنایع را در معرض عموم قرار داده اند.
وی اظهار کرد: این نمایشگاه از 28 الی 31 فروردین ماه همه روزه از ساعت 17 تا 22 میزبان متخصصان، فعالان صنعت ساختمان و علاقه مندان این صنعت است.
جلیلی با اشاره به اینکه استفاده از مصالح ساختمانی تولید داخل کمک به کارآفرینی، ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری است، افزود: این نمایشگاه با هدف تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی راه اندازی شده است.
مدیر یک شرکت تولید بتن در منطقه آزاد ماکو نیز گفت: در صنعت ساختمان کشور بیشتر مصالحی که استفاده می شود از تولیدات داخلی است و نمونه خارجی برخی از این مصالح در کشور وجود ندارد.
رضا بابازاده افزود: با توجه به اینکه مسکن سرمایه ملی محسوب می شود باید با استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب به افزایش عمر مفید ساختمان کمک کنیم و تحقق این مهم نیازمند یک عزم ملی است.
وی ادامه داد: کیفیت مصالح و استاندارد بودن آنها در صنعت ساختمان سازی بسیار مهم است و تاثیر مستقیم بر حفظ جان و مال مردم دارد.
یک فعال اقتصادی بازدیدکننده از این نمایشگاه نیز گفت: در تولید مصالح ساختمانی داخلی باید از فناوری ها و ابزارهای نوین بهره برداری شده مصالح ساختمانی مرغوب تولید شود.
مهدی ولی پور اظهار کرد: نظارت بر استفاده و بکارگیری مصالح استاندارد در ساخت و ساز جزو وظایف مهندسان مجری است و حضور مجریان ذیصلاح در صنعت ساختمان کمک می کند که مصالح استاندارد و باکیفیت استفاده شود.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
احداث و راه اندازی مرکز نمایشگاه های منطقه آزاد ماکو، فرودگاه و توسعه راه های مواصلاتی تنها بخشی از تلاش های جهادی مدیران تدبیر و امید در منطقه آزاد ماکو طی سال های اخیر به شمار می رود.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.